آرشیو خرداد ماه 1401

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

شستشوی فرش در نهر

۵ بازديد
شستشوی فرش به طرز سنتی در طول‌های پیشین و در جای ‌هایی قالیشویی در مشهد که اشخاص دسترسی به رودخانه و نهر داشتند، بسیار سهل و آسان بود. آغاز فرش را در آب جاری قرار می‌دادند تا فرش به طور کامل تر گردد؛ بعد از آن آن را از آب بیرون می‌کردند و با مواد شستشو کهن مانند چوبک و با به کارگیری از پاروهای والا می‌شستند. بعداز این مرحله مجددا فرش را در نهر آب قرار می‌دادند تا ماده شوینده بیرون گردیده و فرش به طور کامل منزه خواهد شد. آن‌گاه فرش را روی سنگ‌ها به طور شیب‌دار و در مقابل فروغ آفتاب قرار می‌دادند تا فرش به طور کامل کم آب گردد.
نکات اصلی در شستشوی فرش به شیوه سنتی
فعلا و به خصوص در طهران بیشتر اشخاص از سرویس ها قالیشویی برای شستشوی فرش به کار گیری می‌نمایند؛ البته در شرایطی‌که وقتی خواستید خودتان در خانه فرش بشویید، بعد از دریافت کردن گردوغبار توسط جاروبرقی خوب میباشد، فرش را روی سطحی که با موزاییک پوشانده گردیده و یا این که سطح سیمانی قرار دهید.
در حالتی که فرش شما دستبافت میباشد به هیچ وجه از آب گرم برای شستن آن استعمال نکنید؛ چون احتمال رنگ پس دادن فرش وجود دارااست. بعداز تر کردن فرش از شوینده‌های ملایم و منحصر شستن فرش مانند شامپو فرش به کارگیری نمائید. برای از در بین بردن لکه‌ها پودر صابون خانگی اعجاز می‌نماید.
بعداز شستشو تا مکان ممکن با یاری پارو آب را از فرش بیرون فرمایید. بعد فرش مرطوب را در معرض جریان هوا قرار دهید تا به طور کامل کم آب خواهد شد. بعداز کم آب شدن، فرش را در جهت خواب آن جارو نمائید تا جلوه اول خویش را به دست بیاورد.

انواع جنس فرش ماشینی کدامند؟

۵ بازديد
متاع فرش از مهم ترین کارداران تاثیرگذار در گزینش فرش‌های منزل میباشد. قالیشویی در مشهد فرش‌ها بخشی از چیدمان خانه میباشند که به تدریج عوض میگردند؛ به همین عامل، دوام و بها آن ها التفات متعددی پیدا می‌نماید. فرش‌های ماشینی فی مابین دوستداشتنی‌ترین فرش‌هایی قرار دارا هستند که در بیشتر منزل‌های اهل ایران وجود دارا‌هستند. ارزش مطلوب، همانندی بالا به فرش‌های دستباف و سهولت در قالیشویی از دلایل عمده بسط این فرش‌ها در جمهوری اسلامی ایران میباشند.
فرش‌های ماشینی از حدود ۵۰ سال پیش در کشور ایران اشاعه پیدا کردند. به انگیزه تقاضای کلان در کشور ایران و گران بودن اشکال دستباف، فرش‌های ماشینی خیلی زود به محبوبیت رسیدند. ساخت‌و‌ساز انبوه فرش‌های ماشینی از ده سال ۶۰ شروع شد و تعدادی سوله تولیدها خویش را به بازار عرضه کردند.
متاع فرش های ماشینی تا به امروز با تغییرات متعددی یار بوده میباشد. به کارگیری از مواد کیفیت خوب برای ساخت‌و‌ساز انبوه مداقه متعددی داراست، چون این باور به دست میاید که خطاها کمتری در هنگام فرآیند تشکیل داد ایجاد خواهد شد.
فناوری و تنوع الیاف فرش
فناوری تشکیل داد و الیاف متفاوت در چگونگی پایانی فرش، نقشی اصلی دارا هستند. همینطور مجموعه‌بندی اشکال متاع فرش ماشینی بر پایه ی نوع موادی میباشد که در تشکیل داد الیاف آن آیتم به کار گیری قرار میگیرند.
اکریلیک به وسیله بیشتر سازندگان فرش در عالم تحت عنوان شایسته ترین فرآورده فرش ماشینی در لحاظ گرفته می گردد. این ماده تشابه متعددی به الیاف طبیعی مانند پشم داراست و در مقایسه با مواد دیگر از دوام و چگونگی بسیار بالایی برخوردار‌است. همینطور فرش‌های اکریلیک، ارزش بسیار قابل قبولی داشته و شستشوی آن ها در قالیشویی ریلکس‌خیس میباشد.
مواد ذیل از سایر موادی می‌باشند که در بافت فرش به شغل میروند:
پلی پروپیلن: این ماده به جهت مقاومت در قبال رطوبت و بافتی مشابه به پشم از آوازه متعددی شامل است.
پلی آمید: ماده‌ای انعطاف‌پذیر که میتواند، وزن متعددی را تحمل نماید و نظافت کردن آن بسیار آسوده میباشد.
پشم: مناسب‌ترین الیاف طبیعی که بافتی قابل انعطاف داشته و رنگ‌آمیزی آن اشباع خیر و خوبی را ارائه می دهد.
پلی استر: پلی استر به فرش، جلوه‌ای درخشان میبخشد و آن را مانند فرش‌های ابریشمی نماد میدهد.
الیاف BCF: نخ‌های تصنعی و مصنوعی که با روشی مکانیکی پردازش گردیده و پیش از کتف زدن یا این که بافتن پررنگ می شوند.
ابریشم تصنعی: ابریشم تصنعی برای فرش‌های دارنده بافت کوتاه و متراکم به فعالیت می‌رود.
کتف و تراکم فرش
کتف و تراکم دو استدلال اساسی دیگر در بافت فرش ‌های ماشینی می‌باشند. کتف به تعداد گره‌های جانور در هر متر مربع در پهنا فرش گفته می شود. به عنوان مثال، یک فرش سه در چهار ۱۰۰۰ کتف دارنده ۳۰۰۰ گره در پهنا خویش میباشد. تعداد گره‌های فرش را شاخه‌های فلزی بافندگی معین می‌نمایند. از سوی دیگر، تراکم فرش به تعداد گره‌‌ها در هر متر مربع در حین آن گفته میگردد. واضح میباشد که تراکم فرش از کتف آن بیشتر خواهد بود.
هرچه تراکم و کتف فرش فراتر باشد، فشردگی گره‌های فرش بیشتر بوده و فرش استحکام بالاتری خواهد داشت. روی هم رفته، کتف فرش از مداقه بیشتری برخوردار‌است و کمپانی‌های قالیشویی نیز این دلیل را در انتخاب ارزش شستشوی فرش ها در لحاظ می گیرند.

نکات اصلی در انتخاب رنگ فرش

۵ بازديد
روی هم رفته نمی‌قدرت هیچ قاعده، ضابطه و می بایست و نباید خاصی قالیشویی در مشهد برای گزینش رنگ فرش تیتر کرد به این دلیل که در غایت این تعیین میتواند یک فرمان تماماً ذوق وسلیقه‌ای باشد. اعتنا به المان‌ها و پارامترهای متفاوت قادر است در زیبایی و جذابیت بیشتر فرش و چیدمان خانه اثر مستقیمی داشته باشد چرا‌که مخلوط رنگ‌ها میتواند گاهی به شدت زننده و زشت باشد در حالی که می‌قدرت از ادغام بهتری برای فضای منزل بهره برد. از مهمترین نکاتی که در گزینش رنگ فرش می بایست به آن‌ها دقت داشت می‌اقتدار به مفاد پایین اشاره داشت:
رنگ دیوارها مطلقاً می بایست آیتم دقت قرار بگیرد به دلیل آن که امروزه از اشکال رنگ‌ها، کاغذهای دیواری، یونولیت‌های دیوارپوش و … در چیدمان داخلی به کارگیری می شود و رنگ فرش می بایست تناسب کافی با این مفاد داشته باشد.
رنگ کف ساختمان نیز در تعیین و گزینش رنگ فرش اثر قابل توجهی دارااست. سنگ‌ها، سرامیک‌ها، پارکت‌ها و … هرمورد در اشکال رنگ‌ها وجود دارا هستند و میتوانند ناهمخوانی و تناسب قابل توجهی با رنگ فرش ساخت و ساز نمایند.
نکته آن گاه در گزینش رنگ فرش رنگ مبلمان، اسباب و اثاث تزئینی، پرده‌ها و … میباشد و در حالتی‌که رنگ فرش با این اثاثیه تناسب نداشته باشد قادر است از زیبایی فضای ساختمان کاهش دهد.
اعتنا به ترازو فروغ و روشنایی و نورپردازی ساختمان نیز می‌اقتدار در تعیین رنگ فرش بسیار مؤثر باشد. روی هم رفته روشنایی منجر اکران یک رنگ در طیف‌های مختلفی می گردد و قادر است زیبایی، مساحت، انرژی و حس جانور در فرش را زیر اثر قرار بدهد.
مساحت و بعدها ساختمان نیز می تواند در گزینش رنگ فرش بسیار اثر داشته باشد به دلیل آنکه رنگ‌های میتوانند در اکران دادن بعد ها ساختمان نیز مؤثر باشند.
روانشناسی رنگ برای گزینش فرش
روی هم رفته می‌قدرت اعلام کرد رنگ فرش‌ها از حیث روانشناسی به سه گروه اساسی تقسیم می گردند و هر یک از آنان دارنده کاربردها، امکان‌ها و مزیت‌های زیادی می‌باشند.
رنگ‌های گرم
به رنگ‌های نارنجی رنگ، زردرنگ، قرمز رنگ و … گرم گفته می گردد که منجر گرم‌خیس علامت دادن گوشه و کنار می گردند. رنگ قرمز رنگ آرم از شوق واشتیاق، انرژی، خوشبینی و هیجان دارااست و قادر است در خلق و حتی طعام اشخاص اثر داشته باشد به همین برهان این فرش‌ها میتوانند برای آشپزخانه تعیین قابل قبولی باشند.
رنگ‌های سرد
این رنگ‌ها که طیف وسیعی مانند سبز، آبی رنگ و … را پوشش می دهند میتوانند در جابجایی شم وقار به اشخاص نقش متعددی داشته باشند و معمولاً برای اتاق خواب استعمال میگردند. رنگ‌های سرد می توانند در واحد سنجش تلاش قلب، دمای تن، نشاط و سرزندگی و … مؤثر باشند و تمرکز و اختراع اشخاص را ارتقا بدهند.

وسایل مورد نیاز برای پاک کردن لکه شمع

۵ بازديد
همان طور که گفته شد شیوه ها و راهکارهای مختلفی برای نظافت کردن فرش قالیشویی در مشهد از موم شمع وجود داراست و می اقتدار از وسایل خانگی بی آلایش برای این خواسته بهره مند شد. روی هم رفته شایسته ترین فرصت برای پاک کردن فرش از هرگونه آلودگی مانند موم شمع وقتی میباشد که مواد نو باشند و این ضابطه در خصوص موم و پارافین نیز درستگو خواهد بود. فرش، قالی و موکت دارنده بافت خاصی می‌باشند بایستی فورا بعداز ریخته گردیده موم بر روی آن‌ها، آن را پاک کرد. وقتی که هنوز موم شمع قابل انعطاف و گرم بوده میباشد می اقتدار از طریق های مختلفی برای نظافت کردن آن به کار گیری کرده ولی در‌صورتی‌که موم شمع محکم و سرد گردیده باشد بایستی راهکارهای دیگری به فعالیت موفقیت، از طریق های کاربردی نظافت کردن فرش می اقتدار مفاد تحت را تیتر نمود:
نظافت کردن لکه ‌های موم فورا بعد از ریخته شدن
در‌حالتی که موم و پارافین آب گردیده شمع روی سطح ها بافت دار فرش ریخته خواهد شد شایسته ترین فعالیت استعمال از یک قاشق و انباشته کردن سریع آن میباشد. بعداز آنکه با استعمال از قاشق موم گردآوری گردیده می قدرت از مواد پاک کننده متعدد برای نظافت کردن فرش از مواد مانده بهره برد مام و شمع ضمن کثیفی ممکن میباشد سبب سوختگی فرش شوند که برای رفع سوختگی فرش نحوه های زیادی میباشد پس بیشتر مراقب باشید.
تمیز کردن لکه‌ های شمع بعداز جامد شدن
بعضا از مواقع اشخاص متوجه ریخته شدن موم شمع بر روی فرش نخواهند شد و موم سرد می‌شود و بر روی بافت فرش محکم می گردد. در این صورت می اقتدار از طریق های سرد کردن و حرارت دادن دوباره برای نظافت کردن فرش به کار گرفت. در‌این طرز ها مورد نیاز میباشد که آغاز شخص موم های سرد گردیده را به وسیله اجسامی مانند کارد، قاشق، ناخن و … بتراشند و گردآوری نمایند. در مرحله دوم می قدرت از تعدادی تکه یخ در درون نایلون یخچال بهره مند شد و یک‌سری دقیقه آن را بر روی موم ریخته گردیده قرار بخشید به طوری که موم تماما محکم گردیده و قابلیت و امکان تراشیده شدن دوباره پیدا نماید. بعداز این مرحله می قدرت از جاروبرقی و شاتون منحصربه‌فرد نظافت کردن اثاث خانه و مبل مبادرت به نظافت کردن فرش نمود این طرز برای بیشتر لکه ها به کارگیری می‌شود مانند از دربین بردن لکه اسلایم و خمیر بازی خردسالان که‌این نحوه شایسته ترین مبادرت میباشد.
بعداز اعمال این مرحله و در حالتی‌که هنوز موم ریخته گردیده بر روی فرش مانده بود می اقتدار از یک دستمال کاغذی حوله ای و اتو جامه استفاده نمود و به نحوی که موم شمع به گذر زمان فرصت جذب دستمال کاغذی گردد. این عمل را قادر است یکسری توشه و با بده بستان کیسه های کاغذی اجرا بخشید تا موم شمع به طور بی نقص منزه بشود. در غایت و در مرحله پایان می قدرت از مواد خانگی همانند سرکه، روغن های گیاهی، آمونیاک خانگی و … برای نظافت کردن فرش به طور بی نقص بهره مند شد.

ساختار گره‌های فرش دستباف

۵ بازديد
تمام گره‌های فرش دستباف را قادر خواهیم قالیشویی در مشهد بود در تحت آن مشاهده کنیم. گره‌ها دیدگاهی کلی درباره‌ی نازکی و چگونگی فرش در مشت ما قرار می دهند. همان گونه که تا قبل از این گفته شد، فرش های بافت دست هیچ زمان بی عیب و نقص نیستند و این قضیه به نیکی در گره‌ها قابل مشاهده میباشد. درصورتی که که گره‌ها به طور به طور کامل منظم و متقارن میباشند، آن فرش را ماشینی در لحاظ بگیرید.
مواد گزینه به کارگیری برای تشکیل داد فرش دستباف
مکان اعلام کردن داراست که فرش های دستباف از مواد طبیعی مانند پشم گوسفند، پنبه، پشم شتر یا این که ابریشم خالص ساخته میگردند. فرش‌های ماشینی نیز ممکن میباشد که از پشم طبیعی شوند، البته ایجاد کرد بیشتر آنها با استعمال از الیاف تصنعی و مصنوعی شکل میگیرد. نازکی و چگونگی الیاف طبیعی فرش دستباف حتی با دیده غیرمسلح نیز قابل تشخیص میباشد.
ضخامت فرش دستباف
خلال مواقعی که در ابتدا به آنها اشاره شد، ضخامت فرش یکی شاخص‌های مهم در تشخیص فرش دستباف اصیل به شمار میاید. هرچه فرش دست بافت نازک‌خیس باشد، چگونگی آن نیز فراتر خواهد بود. صرفا بافندگان و گره‌زنان بسیار باسابقه و حرفه‌ای میتوانند فرش‌های نازک و تخت بسازند.
شستشوی فرش دستبافت
فرش های دستباف در مقایسه با فرش‌های ماشینی استحکام و دوام بالاتری دارا هستند، البته بها آنها مارا مکلف می‌نماید که با نازکی هرچه کل‌خیس با آنها واکنش کنیم. این فرش‌ها را هر مورد ماه یک توشه معلق کرده و با یک چوب به آرامی بر پشت آنان بکوبید تا گرد و غبار آن ها بیرون گردد. همینطور جاروبرقی را با ملایمت و در جهت خواب پرزها روی فرش بکشید.
در‌حالتی که قصد دارید که شستشوی فرش دستباف در خانه را دارید، فقط از آب سرد و شوینده‌های اختصاصی برای این عمل استعمال نمایید. برای استحصال اعتقاد از اینکه فرش شما رنگ پس نمی‌دهد، یک دستمال سفیدرنگ را با آب گرم تر کرده و به بخش‌های گوناگون فرش بکشید. در صورتی‌که رنگی شدن پارچه بایستی بیش تر از پیش مواظب باشید.
قالیشویی بانو تحت عنوان یکی شایسته ترین و ارزان‌ترین قالیشویی های طهران شناخته میشود که اشکال سرویس ها شستشوی فرش و قالی را در اسرع وقت و با به کار گیری از توسعه یافته‌ترین دستگاه‌های روز عالم جاری ساختن می دهد. صرفا با مشاورین قالیشویی بانو تماس نتیجه ها نمایید تا داده ها قابل قبولی را دراین باره در چنگ شما بگذارند.

پاک کردن لکه ادرار از سطح فرش

۵ بازديد
عده ای که در خانه بچه خردسال دارا‌هستند و یا این که اشخاصی قالیشویی در مشهد که از حیوان‌ها متعدد خانگی حفظ می نمایند مدام گرفتاری های متعددی درباره ی بهداشت اثاثیه منزل خصوصا فرش ها دارا‌هستند. یکی‌از مرسوم ترین ایرادات این اشخاص ادرار کودک ها یا این که حیوان ها خانگی میباشد که میتواند سبب کثیفی فرش ها و در غایت بوی بد آن خواهد شد، لکه هایی میباشد که ناشی از ادرار بچه یا این که حیوان ها می‌باشند. این لکه ها معمولا به رنج منزه گردیده و سبب رنگ زرد شدن فرش ها میشوند. شایسته ترین شغل برای نظافت کردن لکه ادرار از سطح فرش پاک کردن آن فورا و پیش از کم آب شدن میباشد. درپی مقاله به تحقیق طریق ها و مواد مطلوب برای پاک کردن لکه های ناشی از ادرار پرداخته شود.
محلول های مطلوب برای نظافت کردن لکه ادرار
روی هم رفته برای پاک کردن گونه های لکه های جانور در فرش ها می اقتدار از اشکال تولیدها و شوینده های شیمیایی و محلول های خانگی استفاده نمود. لکه هایی که ناشی از ادرار خردسالان یا این که حیوان ها خانگی می‌باشند در مقایسه با لکه های ناشی از خون، جوهر و … گوناگون می باشند و به طور طبیعی بایستی از مواد مختلفی نیز برای پاک کردن آنان به کار گرفت. به عنوان مثال مهم‌ترین موادی که می اقتدار در نظافت کردن لکه ادرار از سطح فرش بهره مند شد می شود به مورد ها ذیل اشاره نمود:
شامپو فرش
محلول آمونیاک
محلول آب اکسیژنه
اسپری فراهم منحصربه‌فرد لکه فرش
محلول ریکا و سرکه سپید
محلول پراکسید هیدروژن و آمونیاک
محلول جوش شیرین و سرکه سپید
محلول آب، سفید کننده و سرکه سپید
طرز نظافت کردن لکه ادرار
با اعتنا به آنکه لکه ادرار از مواد مختلفی مانند پروتئین ها، اسید اوریک، نمک، مواد معدنی و آمونیاک تشکیل میشود شایسته ترین شغل این میباشد که فورا با استعمال از محلول های مطلوب منزه گردد در غیر اینصورت و در شکل کم آب شدن ادرار ممکن میباشد سبب رنگ زرد شدن و در غایت بدبو شدن فرش گردد. برای نظافت کردن لکه ادرار از سطح فرش آغاز می بایست به یاری یک دستمال منزه قطرات ادرار را کم آب کرد و اعتنا داشت که نباید دستمال را به روی فرش کشید و صرفا با گذاشتن و برداشتن دستمال مبادرت به کم آب کردن آن نماید. بعداز این شغل می قدرت از هر مورد از محلول های تیتر گردیده در نصیب گذشته استفاده نمود و مبادرت به پاک کردن لکه ها کرد. این فعالیت بایستی تا هنگامی که اثراتی از لکه باقی نماند ادامه پیدا نماید و در شرایطی که همچنان محل ادرار نمایان بود می قدرت از محلول های دیگر همانند پراکسید هیدروژن و آمونیاک استفاده نمود. بعداز به کارگیری از این محلول ها ما یحتاج میباشد که محل ادرار با آب بی آلایش نصفه ولرم شسته گردد و آن‌گاه کم آب خواهد شد تا بوی بدی به خویش نگیرد.

راهکارها و روش های ساده برای از بین بردن پرز فرش ماشینی و دستباف

۶ بازديد
معمولا وقتی که اشخاص برای نخسین بار مبادرت قالیشویی در مشهد به خرید فرش برای منازل خویش می نمایند تا تعدادی ماه گرفتاری نظافت کردن فرش از پرز را خواهند داشت. فرش های جدید خصوصا فرش های دستبافت و فرش های با کیفیت ماشینی این اختلال را دارا هستند هر یک‌سری که تکنولوژی های امروزی مدرن و هیت ست کردن نخ فرش ماشینی این پرزدهی را به دست کم رسانده میباشد.
اشخاص متعددی می باشند که به انگیزه عدم تحمل پرز فرش ها و داشتن حساسیت از خرید فرش های کیفیت بالا یا این که دستبافت پشیمان می‌شوند و به سراغ خرید فرش های پلی استر و ابریشم تصنعی میروند که از چگونگی و ماندگاری قابل قبولی منتفع نیستند و در غایت سبب صرف مخارج بسیار متعددی می‌شود. در پی مقاله به نظارت راهکارها و طرز های از در بین بردن پرز فرش و دست اندرکاران به وجود وارد شدن آن پرداخته گردد.
پرز فرش چیست؟
پرز فرش در واقعیت به الیافی گفته میگردد که در سطح بالاتری از نصیب موضوع فرش قرار گرفته و به وسیله آهار مهار نمیشوند. این عدم مهار مطلوب سبب ساز میگردد وقتی که دست اندرکاران مختلفی همانند پا تناول کردن فرش زیاد خواهد شد این الیاف ها کنده گردیده و به صورت پرز در بیایند. اساسا هنگامی که به فرش نگاه می‌شود می اقتدار موها و الیاف های خیلی ریزی را روئت کرد. این موها و الیاف ها را با اسم پرز میشناسند.
پرز فرش ارتباط بی واسطه داراست با کتف و تراکم فرش و هرچه این دو بیشتر باشد فرش و الیاف فرش کمتر پرز ساخت و ساز می نماید و همنچنین ذر فرش های ماشینی و دستباف این ضابطه حکم دهنده میباشد.
پرز فرش در هفته ها و ماه های ابتدایی در اکثری از فرش ها دیده میشود و حتی ممکن میباشد تنی چند از فرش ها پرزدهی بسیار بالایی داشته باشند که میتواند دلایل متعدد داشته باشد. روی هم رفته الیاف های فرش هایی که از موادی همانند پلی استر و ابریشم تصنعی و مصنوعی ساخته می گردند در مقایسه با فرش های دستبافت و کیفیت عالی عالی مهار میشوند و این مهار عالی منجر میگردد که پرزدهی بسیار یه خرده داشته باشند.

ترفندها و نکاتی کلیدی برای افزایش طول عمر فرش

۶ بازديد
فرش ها از مهم‌ترین لوازمی می‌باشند که از دیرباز قالیشویی در مشهد در منازل اهل ایران ها وجود داشته و به آن عنایت ویژه ای می‌دهند. زیبایی و پاک بودن این فرش ها با زیبایی چیدمان داخلی خانه در هم آمیخته شد‌ه‌است. به همین ادله می بایست به خیر از آن نگهداری و مراقبت نمود. شست و شوی آن نیز از التفات خاصی شامل است. البته می بایست بدانید در شکل عدم دوراندیشی درست از شیوه شستن فرش خوب میباشد از یک قالیشویی دارای اعتبار و اشخاص دارای تخصص امداد بگیرید. تا بتوانید به نیکی از فرش خویش محافظت و ارتفاع قدمت آن را بالا ببرید. ما در‌این نوشته‌علمی از وب لاگ قالیشویی بانو کوشش کردیم تا نکات و طریق هایی برای بالا بردن ارتفاع قدمت فرش ها در دست شما در اختیار بگذاریم تا شما عزیزان بتوانید همت خوب و مطلوب تری در محافظت از فرش خویش داشته باشید. پس تا انتهای این نوشته‌ی علمی با ما یاروهمدم باشید.
راهکارهایی برای ارتقاء ارتفاع قدمت فرش
روش امور و شیوه های وجود داراست که با توجه به آن ها می اقتدار قدمت فرش را ارتقا اعطا کرد و از آن به شایسته ترین نحو مراقبت نمود. از عامل ها تفحص به فرش می شود به منزه نگه داشتن و جاروکشی تروتمیز آن، شستشوی فرش با روشی صحیح و اصولی، اجرا طریق هایی به خواسته دوری از پوسیدگی و سایش فرش، قرار ندادن آن در فروغ بدون واسطه خورشید، عدم ماندگاری لکه ها بر روی فرش و شست و شوی به موقع و صحیح آن، قرار ندادن وسایلی که باعث تولید رطوبت در فرش می‌شوند مانند گلدان و … اشاره کرد که پیرو به پژوهش این مفاد می‌پردازیم.

بهترین شیوه شستشوی فرش گل ابریشم

۷ بازديد
ابریشم یک نوع پروتئین طبیعی میباشد که کرم ابریشم برای تبدیل شدن قالیشویی در مشهد به پروانه، به دور خور می‌پیچد. الیافی که از این پیله‌های قشنگ ساخت‌و‌ساز می گردد؛ نسبت به رطوبت بسیار حساس میباشد و با هر اشتباهی ممکن میباشد چگونگی خویش را از دست بدهد. براین اساس به حیث ما شایسته ترین روش شستشوی فرش گل ابریشم مراجعه به قالیشویی‌های مجاز سراسر مرزوبوم میباشد.
در این موسسه‌ها از محلول‌ها و شوینده‌های تخصصی استعمال میشود که متناسب با متاع و نوع بافت فرش شما می‌باشند. ضمن این، بیشتر قالیشویی‌های مکانیزه و کل خودکار مجهز به دستگاه‌های توسعه یافته‌ای میباشند که سوای ساخت ذره‌ای زخم می توانند حتی دقیق‌ترین و حساس‌ترین فرش‌ها را فارغ از دخالت دست شسته، آبکشی کرده و کم آب نمایند.
بیشتر بدانید : ” شستشوی فرش ابریشم در قالیشویی یا این که خانه؟ “
ارزش شستشوی فرش گل ابریشم در قالیشویی‌ها
از آنجایی که نرخ تعرفه اشکال سرویس ها قالیشویی‌ها سالانه بوسیله اتحادیه مربوطه گزینش می‌گردد؛ بها شستشوی فرش گل ابریشم تابعی از نرخ قانونی اعلام شد‌ه‌است. براین اساس نگران هزینه‌ها نباشید. به دلیل آنکه این هزینه در واقع بخشی از مراحل حفظ شما از کالای ارزشمندتان میباشد. فراموش نکنید که شستشوی فرش گل ابریشم و ابریشم خالص در خانه ممکن میباشد به جهت عدم شناخت شما با طرز درست شستشوی، اثار جبران‌ناپذیری داشته باشد.
صرفا کافیست که یک راءس دارای اعتبار را تعیین کرده و با یک تلفن بی آلایش، وظیفه شستشوی قالی‌های خویش را به این شرکت حرفه ای بسپارید. قالیشویی عابدینی یکی‌از شایسته ترین و تخصصی‌ترین مرکزها ارائه‌دهنده خدمت‌های متنوع به عنوان مثال سرویس ها شستشوی فرش گل ابریشم میباشد که سال‌هاست با توکل بر قدرت نیروی دارای تخصص خویش، گونه های سرویس ها ماهر را به مشتریان عرضه می‌نماید.
از چه شوینده‌ای در قالیشویی‌ها برای شستشوی فرش گل ابریشم به کارگیری می‌گردد؟
شایسته ترین مواد شستشو برای شستشوی اینگونه فرش‌هایی، محلول‌های طبیعی میباشد که دارنده دست‌کم واحد سنجش مواد شیمیایی در ترکیبات خویش میباشند. این شوینده‌های تخصصی، خیر بیش تر از حد اسیدی و خیر بیش تر از حد قلیایی می باشند. از آنجایی که فرش ابریشمی آلرژی متعددی، حتی در قبال آب داراست؛ پیش از شستشوی فرش با شوینده‌های طبیعی نیز این محلول روی قسمت کوچکی از فرش آزمایش می‌گردد. در‌صورتی‌که الیاف قالی در تماس با شوینده تعیین گردیده واکنشی نماد نداد؛ آن وقت مرحله شستشوی فرش گل ابریشم طبق اسلوب تحت اعمال میگردد.

شانه فرش چیست؟ ویژگی‌ها، تفاوت و انواع

۸ بازديد
امروزه تنوع و تعدد گونه های فرش‌ها در بازار بسیار زیاد شد‌ه‌است قالیشویی در مشهد و اشخاصی که قصد خرید فرش داشته باشند معضل‌ها و گرفتاری‌های زیادی خواهند داشت. اکثری از اشخاص بارها کلمه کتف فرش را شنیده‌اند البته هنوز با معنا اساسی آن شناخت ندارند. در واقعیت کتف و تراکم فرش قادر است یکی مهم‌ترین و مهمترین فاکتورها در طول خرید گونه های فرش‌های ماشینی و دستبافت و حتی قالی کوچک و تابلوفرش باشد. می‌اقتدار ذکر کرد مهم‌ترین فاکتور در انتخاب ارزش فرش‌ها تعداد کتف خواهند بود. درپی مقاله به طور بدون نقص به معنا کتف و تراکم فرش پرداخته شود.
کتف فرش چیست؟
روی هم رفته همگی فرش‌ها میتوانند دو مؤلفه اساسی داشته باشند که کتف و تراکم نامیده می شوند. کتف فرش به تعداد گره‌هایی گفته میگردد که در پهنا یک متر از فرش قرار دارا‌هستند. از جمله وقتی که گفته میشود یک فرش ۷۰۰ کتف میباشد به‌این مفهوم میباشد که در هر متر از پهنا آن فرش ۷۰۰ عدد گره بافته گردیده‌است. کتف رایج‌ترین فاکتور برای نماد دادن چگونگی فرش‌ها در بین عموم معمولی به شمار می‌رود و امروزه گونه های فرش‌ها با تعداد کتف‌های متفاوت در دسترس قرار دارا هستند که هریک از دید خصوصیت و بها باهم گوناگون میباشند.
گونه های کتف فرش
به عبارتی‌طور که گفته شد کتف به تعداد گره‌های فرش در یک متر از پهنا آن گفته میگردد. فرش‌ها امروزه در چندین کتف ساخت‌و‌ساز می گردند که رایج‌ترین و مهمترین آنان مشمول فرش‌های ۵۰۰ کتف، ۷۰۰ کتف، ۱۰۰۰ کتف، ۱۲۰۰ کتف و ۱۵۰۰ کتف میباشند. هرچقدر که تعداد کتف‌های فرش بیشتر باشد زیبایی و جذابیت بیشتری خواهد داشت و طرح و نقش فرش‌ها بدیهی‌خیس  نماد داده گردد. هریک از فرش‌های ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ کتف می توانند از نگاه تراکم تفاوت‌های مختلفی باهم داشته باشند. از جمله فرش‌های ۷۰۰ کتف خویش می توانند به ۳ نوع فرش ۷۰۰ کتف حقیقی، ۷۰۰ کتف تبدیلی و ۷۰۰ کتف معدود تراکم تقسیم می گردند. تراکم هرمورد از این فرش‌ها می توانند از ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ متعدد باشند.
روی هم رفته با دقت به فاکتورهای مختلفی همانند زیبایی، جذابیت، بها، چگونگی، مقاومت و … می‌قدرت اعلام کرد فرش‌های ۷۰۰ کتف و ۱۰۰۰ کتف پرفروش‌ترین نوع فرش می‌باشند در حالی که فرش‌های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ کتف از بها‌های بالایی برخوردارند.
تراکم فرش چیست و چه تفاوتی با کتف داراست؟
به عبارتی‌طور که گفته شد مؤلفه دوم فرش‌ها در کنار کتف مضمون‌ تراکم میباشد. در واقعیت تراکم به عبارتی کتف میباشد با این تفاوت که‌این مؤلفه تعداد گره‌های فرش در زمان یک متر از ارتفاع فرش را علامت می دهد. برای مثال وقتی که گفته می‌گردد یک فرش دارنده تراکم ۲۵۵۰ میباشد بدین مفهوم میباشد که تعداد گره‌های جانور در یک متر از ارتفاع فرش ۲۵۵۰ عدد میباشد. اما بایستی دقت داشت که تعداد کتف و تراکم در فرش‌های دستبافت مداقه بسیار بیشتری دارااست درحالی که معمولاً در فرش‌های ماشینی التفات آنچنانی ندارد.
مدام تعداد تراکم از کتف‌های فرش بیشتر میباشد به این دلیل‌که تراکم به ضخامت و سفتی فرش و همینطور استحکام آن مربوط می‌گردد در حالی که کتف گزینش کننده نازکی فرش میباشد به همین ادله میباشد تا تعداد کتف فرش بیشتر باشد از زیبایی و جذابیت بالاتری شامل است و هرچه تراکم فراتر باشد استحکام فرش ارتقا می یابد.
گره فرش چیست؟
در واقعیت تازمانیکه گره وجود نداشته باشد مفاهیمی همانند تراکم و کتف نیز بی‌معنا خواهند بود. گره اساسا به پرزی گفته میگردد که حول تارهای عمود گردیده بر دار قالی به طور زیرورو بر چله سوار می‌گردد. طرح و نقش‌هایی که بر روی فرش ظواهر می شوند فیض قرار به چنگ آوردن تعداد متعددی از گره‌ها در کنار هم می باشند. گره با اسم‌های دیگری همانند خفت، ریشه، گند، ایلمه، خامه و پیچک نیز شناخته می شوند و میتوانند اشکال مختلفی داشته باشند که رایج‌ترین آن ها گره‌های فارسی و ترکی میباشند. گره ترکی در فرش‌های دستبافت سفت‌ترین و مقاوم‌ترین نوع گره میباشد برای اجرای آن از قلاب‌های فرش‌بافی به کار گیری می‌گردد. ولی امروزه گره‌های دیگری که با اسم گره تقلبی شناخته می گردند به جهت آسانی ایفا استعمال میگردند که رایج‌ترین آن‌ها مشمول گره اسپانیولی، گره آویز، گره قرضی، گره مضاعف، گره دورنگ، گره سنه، گره مغلوب و … می باشند.