آرشیو مرداد ماه 1400

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

روش نگه داري و شستشوي گليم

۱۱ بازديد

يك براش را در محلول قرار دهيد  قاليشويي در مشهد  و آن را به آرامي در سوي عمودي نسبت به فرش تكان دهيداز برس اسكراب با مو نسبتا توانمند به كارگيري فرمائيد و آن را در توان اشباع شدن مرطوب نمائيد نه عدد آن حد كه محلول از آن بچكد. براش را به آرامي در سوي عمودي روي فرش جنبش دهيد، از يك كناره استارت فرماييد و براش را به بالا و زير بصورت تداخلي به تكان درآوريد. به همين طرز براش زدن را ادامه دهيد تا وقتي كه مجموع فرش را پاك كرده باشيد.
الياف هاي فرش وقتي كه مرطوب ميباشند بسيار آسيب پذير مي گردند بدين ترتيب در صورتي شدت به خرج دهيد ممكن ميباشد زخم ببينند.وقتي كه به ريشه ي فرش رسيديد، براش را بر روي آن ها بصورت عمودي جنبش دهيد اما نيازي وجود ندارد براي توشه دوم بصورت افقي روي آن ها فعاليت فرماييد.هر فرصت كه به لحاظ مي‌رسد براش كم آب گرديده، آن را مجدد مرطوب نمائيد.استعمال از فرچه و شامپو فرش
براي توشه دوم براش را در زمان قالي‌كوچك (در سوي افقي ) بكشيدپس از اينكه آحاد قالي‌كوچك را در سمت و سوي عمودي با محلول پاك كننده برس كشيديد، برس را از چپ به راست بكشيد. از يك كناره استارت نماييد به كناره ديگر و به برس زدن ادامه مشاهده كرد تا وقتي كه فرش تماما پاك خواهد شد.
شستشوي گونه هاي گليم در منزل
اين مراحل را در طرف ديگر قالي‌كوچك تكرار نماييد.زماني كه قالي‌كوچك را در هر دو جهت برس كشيديد، آن را به طرف ديگر برگردانيد. روي ديگر قالي كوچك را دقيقا به همين طريق منزه فرماييد، اينك قالي‌كوچك به طور كامل منزه ميباشد.
در صورتي فرش خيلي آلوده و كثيف ميباشد قابليت و امكان دارااست بخواهيد فرايند شست وشو و نظافت را در هر دو طرف دو يا اين كه سه توشه تكرار نماييد.با قرار دادن براشتان بصورت بدون نقص در تحت آب، همگي محلول شستشو و گرد و خاك را از مو براشتان تميز فرمائيد. زماني كه مطمئن شديد باقي‌مانده اي از محلول تميزكننده به جا نمانده ميباشد برس را با آب گرم تر فرماييد و آن را روي فرش بصورت عمودي و بعد بصورت افقي تكان دهيد تا آن را بشوييد.
ممكن ميباشد بخواهيد بيش تر از يكبار فرش را با يك برس منزه و مرطوب بشوييد تا يقين نتيجه ها نمائيد كه هيچ نوع آلودگي ويا محلول پاك كننده در الياف ها باقي نمانده ميباشد.در شكل قابليت و امكان از يك شلنگ براي شست و شوي قالي كوچك استعمال فرماييد ولي اذن ندهيد قالي كوچك به طور كامل تر گردد.

لكه برداري فرش دستبافت

۱۰ بازديد

هر چقدر ميتوانيد از كره را با دست خويش برداريد قاليشويي در مشهد  و بعد مقدار پاره اي محلول شوينده را به محل بماليد و بگذاريد كم آب گردد.مايع شمع:بلافاصله يه خرده يخ را روي لك آب شمع بگذاريد چون سبب يخ زدن شمع مي‌گردد و براحتي از روي فرش كنده مي‌شود.آدامس:سريعاً به شيوه مايع شمع آن را سرد فرمائيد تا براحتي كنده خواهد شد.شكلات و قهوه بر روي فرش دستباف:سريعا آن را از روي فرش برداريد و دقيقا به شيوه لكه‌هاي خون و با به كار گيري از مواد شستشو و آب و سركه سپيد آنرا منزه نمائيد.لك آبرنگ:فورا روي ان جوهر كم آب كن قرار دهيد و آنرا با اطو گرم فرمائيد تا لك را به خويش بكشد. آن‌گاه از ماده شوينده به كارگيري نمائيد و دقايقي سپس آنرا بشوييد.ميوه:لكه‌هاي ميوه گاها خيلي طاقت فرسا منزه مي گردند. به محض افتادن ميوه آنرا برداريد و مكان آن را با ناخن بخراشيد آنگاه به روشهاي گذشته و با به كارگيري از ادغام آب ولرم و مقداري سركه سپيد و مايع شستشوي رقيق آنرا پاك نمائيد و آنگاه آب بكشيد.لكه‌هاي سس سالاد و آب گوشت:سواي آن كه به آن‌ها دست بزنيد تا پخش‌خيس شوند به طرز استعمال از آب و سركه سپيد و مايع منزه كننده اكتفا نمائيد و بعد از آن آن را منزه نماييد و آب بكشيد.در شرايطي كه غذاي چربي‌دار و رنگين مانند آب مرغ بر روي فرش سرازير شد، فورا يك ظرف ماست بر روي آن بريزيد، بگذاريد يك‌سري دقيقه بماند و آن گاه هم‌زمان با برداشتن ماست، لكه برداري را جاري ساختن دهيد.در شرايطي‌كه يه خرده واكس روي فرش يا اين كه موكت جاري شد،نخست با احتياط واكس را از روي فرش برداريد،آن گاه مكان لك را مرطوب نمائيد البته دستمال روي آن نكشيد، پاره اي الكل سپيد روي آن بريزيد. آن گاه با شامپوي منحصر فرش محل را بشوييد.تزكيه لكّه مواد چرب از فرش دستبافبراي رفع لكّه مواد چرب براي مثال قلم شمعي و موادي همانند قير در آغاز پاره اي حلال غير چرب كه زود كم آب نمي‌شود بر پاره اي پنبه مرطوب بريزيد و آن را آهسته روي لكّه قرار دهيد. براين اساس، يه خرده از ذرات جذب پنبه و حلّال روي آن ميگردد. اين شغل را آن قدر تكرار فرماييد تا تك تك لكّه از در ميان برود. آنگاه محل را با پارچه مرطوب و منزه منزه نمائيد

شستن فرش در آپارتمان

۸ بازديد

در‌اين نوشته ي علمي قصد داريم شما را با دو شيوه قاليشويي در مشهد شستن فرش در آپارتمان و منزل آشنا كنيم. شستشوي فرش در آپارتمان ها كاريست طاقت فرسا. برخي اوقات ميل نداريد فرش خود را به كارخانه قاليشويي ارسال فرماييد. و يا يك مهمان سر زده قصد داشت به منزل شما بياييد. فرصت زيادي براي شستشو در قالي شويي نداشتيد. عالي هست از يكي از دو نحوه ذيل را براي شستشوي فرش تعيين نماييد.
شستن فرش در آپارتمانشايد كه خشكشويي فرش در منزل به اندازه شستشوي در كارخانه و مانند شستشوي هاي اعلاشويي نتواند باشد. اما تا حدودي اين قابليت را مي‌دهد تا فرش كمي تميز تر به حيث برسد. پس در صورتيكه خواستيد فرش را در منزل و يا آپارتمان خود بشوييد. يكي‌از دو طرز ذيل ميتوانيد ايفا دهيد.
دو شيوه براي شستن فرش در آپارتمانروش اوليه :جارو برقي فرش را بي نقص جارو برقي بكشيد. خوب هست پشت و زير فرش را هم با دقت جارو بكشيد. تا گرد و غبار فرش كامل خارج گردد. چنانچه فرش داراي پرزهاي بلند هست. پنجره و درب ها را باز بزاريد و پاره اي بتكانيد. در‌حالتي كه جايي براي تكان دادن فرش داريد. آن را آويزان فرمائيد و به وسيله چوب و يا وسيله شبيه آن به فرش بكوبيد. تا گرد و غبار از آن خارج شود.برس به ياري يك برس و يا پرز گير موها و پرز هاي روي قالي و يا موكت را برداريد. از برس هاي زبر هيچ زمان استعمال نكنيد. چرا‌كه ممكن هست زخم برساند.شامپو فرش از شامپو فرش مناسب براي پاك كردن فرش ها تعيين فرماييد. دقت نمائيد قبل از اينكه آغاز به شامپو كشي فرش كنيد. در آغاز لكه هايي كه نمايان تر از كثيفي فرش مي باشد. پاك فرماييد. محلولي طبق دستور عملي كه روي شامپو فرش نوشته شده فراهم فرمائيد. توجه داشته باشيد كه كف حاصل از محلول را روي فرش و يا موكت به امداد يك اسفنج به آرامي به روي فرش بماليد.بازه زمان حدود دو تا سه ساعتي اجازه دهيد فرش خشك خواهد شد. در اين مجال رو فرش طريق نرويد. تا محلول شامپو به ياري اكشيژن در هوا تجزيه خواهد شد و لكه ها و كثيفي ها را از بين چيره شودنرم كردن به امداد يك پارچه توري خشك روي فرش را منزه كنيد. توجه نمائيد كه با خواب فرش موافق باشد. اين كار منجر مي‌گردد بافت فرش از هم باز شده و نرم براق خواهد شد.جارو برقي در مرحله نقطه نهايي باز هم جارو بكشيد.

فرش جديد در موزه فرش آستان قدس رضوي

۱۲ بازديد

۹ فرش نو در موزه فرش آستان قدس رضوي. اين نوشته ي علمي از سوله قاليشويي در مشهد ( قاليشويي آنلاين) را بخوانيد. تا با آوردن ۹ فرش نو در موزه فرش آستان قدس رضوي بيشتر آشنا گرديد.

براي ديدن نوشته‌ي‌علمي موزه فرش آستان قدس رضوي كليك نمائيد.
مسئول موزه تخصصي فرش آستان قدس رضوي ذكر كرد: فرش‌هاي منتخب نو وابسته به بخشها گوناگون قالي بافي كشور ايران، جايگزين تني چند از فرش‌هاي گذشته موزه گرديده است.
معرفي فرش هاي بده بستان گرديده: 

محمد تاجي بابيان اين كه فرش‌هاي تازه از نظر ارزشمند بودن و عمر همچون فرش‌هاي ردوبدل گرديده با ارزش ميباشد. ذكر كرد: قالي‌كوچك تصويري گوهر خلقت(طهران)، قالي تصويري ويلهلم دوم(تبريز)، قالي تصويري دور‌نما(اردبيل) و قالي كوچك گل و بوته وابسته به قم، مثال‌هايي از اين اثرها نادر‌نظير هنر فرش‌بافي مرزوبوم به‌شمار مي‌رود.
وي ادامه داد: با اكران اين فرش‌هاي نو، بخشها فرش‌بافي استان هاي اردبيل، قم و چهار محال و بختياري به ديگر بخش ها فرش‌بافي مو جود در موزه اضافه شد.
فرش ها از كجا آمده اند؟مسئول موزه تخصصي فرش آستان قدس رضوي اعلام‌كرد: هم اكن ون دو تخته فرش از كرمان، دو تخته فرش از چهار محال و بختياري، يك تخته فرش از قم، يك تخته فرش از طهران، يك تخته فرش از اردبيل، يك تخته فرش از كاشان و يك تخته فرش از تبريز در طبقات متفاوت موزه در معرض روئت كرد تمدن دوستان و هوا داران، نهاده گرديده است.
موزه فرش آستان قدس رضوي:
تاجي بابيان اينكه فرش‌هاي بسيار فاخري در مخزن اين موزه حفظ مي‌گردد. ادامه داد: موزه فرش آستان قدس رضوي تحت عنوان يك كدام از وسيع ترين موزه‌هاي تخصصي فرش عالم ميباشد. و حال بيش تر از صد تخته قالي، قالي كوچك و تابلو فرش‌ با ارزش كه قدمتش به عصر صفويه تا معاصر ميرسد. در زيربنايي به مساحت شش هزار و ۶۴۷ مترمربع در سه طبقه، در معرض مشاهده كرد زائران و مجاوران ضريح ملكوتي امام هشتم(ع) جاي‌دارد.
وي ذكر كرد: اين فرش‌ها در عصر هاي متعدد تاريخي به موزه آستان قدس رضوي اهدا گرديده است. كه  علاوه بر قيمت هنري و تاريخي، كناره‌اي از فرهنگ وتمدن كشور ايران اسلامي را آرم ميدهد.
بازديد ۹ فرش نو در موزه فرش آستان قدس رضوي:علاقه مندان تمدن و هنر اهل ايران اسلامي مي توانند در روزهاي روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت  ۸ تا ۱۲ و ۳۰  پنج‌ روز شنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۱ و ۳۰ و آدينه‌‌ها و روزها تعطيل از ساعت  ۸ تا ۱۲، از اثرها متنوع و باارزش موزه تخصصي فرش آستان قدس رضوي بنا شده در صحن كوثر بقاع مطهر رضوي، در جوار موزه مركزي آستان مقدس رضوي، ديدن نمايند.
 
اعتنا: در حالتي‌كه به قاليشويي، شستشوي فرش، شستشوي مبل. خشكشويي مبلمان، اعلاشويي، شستشوي خوشخواب و … نياز داريد. به قاليشويي يا اين كه قاليشويي آنلاين مراجعه‌نماييد. و از سرويس ها اعلاشويي به كار گيري نمائيد. تا فرش شما با دستگاه هاي منحصربه‌فرد شسته خواهد شد.

شستشوي مبل از لكه تخم مرغ

۱۲ بازديد

شستشوي مبل از لكه تخم مرغ چه گونه ميباشد؟ قاليشويي در مشهد در نوشته‌علمي پيشين آناليز كرديم. درين نوشته‌ي علمي از كارگاه قاليشويي اديب (قاليشويي آنلاين) قصد داريم شستشوي مبل از لكه تخم مرغ را آناليز كنيم.

اعتنا: پيش از لكه برداري اعتنا كنيد كه مبلمان شما جز اجناس خاص نباشد. اجناس خاص مشمول: ابريشمي، زربافت، رنگ ده و… در‌صورتي‌كه اجناس شما جز مورد ها نام برده ميباشد. خويش به لكه برداري نپردازيد. به قالي شويي رجوع‌كنيد. و از سرويس ها شستشوي مبل يا اين كه خشكشويي مبلمان به كارگيري فرمائيد. تا مبلمان شما با دستگاه هاي منحصر شسته و كم آب خواهد شد. و آسيبي به مبلمان شما وارد نشود.
تخم مرغ مازاد را برداريد:تخم مرغ مازاد را از روي مبلمان برداريد. براي اين مراد مي‌توانيد از دستمال يا اين كه حوله كاغذي به كارگيري كنيد. دستمال را روي مبل بگذاريد. برداريد. هيچوقت براي لكه هاي مبلمان دستمال را روي مبل نكشيد. اين شغل لكه را توسعه مي دهد.
شستشوي مبل:
يك قاشق غذاخوري شامپو فرش را با دوفنجان آب سرد ادغام كنيد. و با استعمال از اسفنج روي لكه مبلمان بكشيد. آنگاه لكه را با حوله منزه سپيد و كم آب، كم آب نمائيد. و اگر كه لكه هنوز باقيمانده ميباشد. اين مرحله را تكرار نماييد. تا لكه ناپديد گردد.عالي ميباشد براي لكه تخم مرغ از آب گرم به كار گيري نكنيد.لكه تخم مرغ قادر است آزار دهنده باشد البته تكرار مرحله بالا براي حذف لكه مطلوب ميباشد.درصورتي كه لكه كم آب گرديده است، خوب ميباشد روي لكه آب سرد اسپري فرماييد و اذن دهيد لكه تر بخورد.آن گاه به شستشوي فرش بپردازيد.
 
دقت: درصورتي كه به قاليشويي، خشكشويي مبلمان، اعلاشويي، شستشوي خوشخواب و … نياز داريد. به قاليشويي يا اين كه قاليشويي آنلاين رجوع‌نماييد. و از سرويس ها اعلاشويي استعمال نماييد. تا فرش شما با دستگاه هاي منحصر شسته گردد.

قاليشويي حذف گل از فرش و موكت مرحله اول

۸ بازديد

گاه پيش مي‌آيد كه فرزندان شما با كفش گلي قاليشويي در مشهد روي فرش يا اين كه موكت ميايند و موجب گلي شدن فرش و موكت مي گردند. درين نوشته‌ي علمي كارگاه قاليشويي اديب به چك حذف گل از فرش و موكت مرحله نخستين مي‌پردازيم.



نخست پشت فرش يا اين كه موكت را محاسبه نمايييد تا مطمئن گرديد كه گل و لاي به پشت فرش نرسيده باشد.
در‌صورتي‌كه پشت فرش يا اين كه موكت نيز آلوده و كثيف گرديده است . مي بايست اين  بخش ها را نيز پاك نمائيد.
در حالتي‌كه گل كم آب گرديده‌است خوب ميباشد آن را بتراشيد .


چنانچه گل هنوز تر ميباشد خوب ميباشد. درب و پنجره ها را گشوده نمائيد تا  هوا جريان داشته باشد و رطوبت را كم كند. اين فعاليت موجب تسريع كم آب شدن نيز گرديده و رايحه را نيز معدود مي نمايد. در‌حالتي كه اتاق شما پنجره ندارد قطعا از پنكه يا اين كه تهويه استعمال فرماييد.
 


درصورتي كه قابليت جا به جايي فرش را داريد اين عمل  را ايفا دهيد و آن را به گوشه و كنار گشوده ببريد و براي ۲۴-۴۸ ساعت در معرض فروغ و روشنايي خورشيد قرار دهيد اين عمل سبب كشته شدن اسپورها و ميكروب ها ميگردد و رطوبت نتيجه ها از گل را از در بين ميبرد.
توجه كنيد كه در‌صورتي‌كه فرش دستباف، ابريشمي، رنگ ده ميباشد پيش از آغاز مطلقا به قاليشويي آنلاين مراجعه از سرويس ها اعلاشويي و لكه برداري به كارگيري فرماييد تا فرش شما زخم نبيند.

گبه چيست؟ و قاليشويي آن چگونه است؟

۹ بازديد

گبه چه مي باشد؟ و قاليشويي آن چه‌گونه ميباشد؟ شايد قاليشويي در مشهد شما هم اسم گبه را شنيده باشيد. البته ندانيد گبه چه چيزي است؟ گبه يك كدام از  اشكال تحت اندازهايي ميباشد كه به دست انسان بافته شد‌ه‌است. كالا گبه ها معمولا از فرآورده قالي هاست. البته اندازه گبه معمولا در بعدها كوچكتري ميباشد. گبه هاي كوچك معمولا بوسيله عشاير لر و قشقايي بافته مي گردد و اصول بافت آن نسل به نسل سينه به سينه به وسيله زنان عشاير منتقل گرديده‌است.

يكي‌از تفاوت هاي گبه با فرش  اين ميباشد كه گبه ها پرز هاي بلندي دارا‌هستند. در بافت گبه ها تعداد پود بيشتري به عمل مي رود و تاثير قابل توجهي بر نرمي و لطافت گبه دارااست. تعداد پود هاي گبه ها در هر رج و بلندي پرزها گاه تا ۱ سانتي متر (cm) نيز  مي‌رسد.
 
نقوش گبه:طرح ها و نقوش گبه معمولا از دور و اطراف طبيعي عشاير الهام گرفته شد‌ه‌است كه گاه با طرح هاي خيالي ادغام گرديده اند. و زيرا معمولا گبه ها مصرف فردي براي خويش عشاير داشته اند. بيشتر دربرگيرنده طرح هاي خيالي بافنده مي‌باشند.
طرح شير:


يكي‌از مهمترين طرحايي كه دربين عشاير بافته گرديده نقش شير مي باشد كه صرفا نقش مشترك در بين بافندگان بخش ها گوناگون بوده ميباشد. كه‌اين نقش  نتيجه ها چشم هاي عشاير در حين مجال در دشت هاي كشور‌ايران بوده كه حتي با انقراض شيرهاي اهل ايران از خاطر و خاطره عشاير محو نشده ميباشد.
طرح خشتي يا اين كه قابي صورت:اين طرح از كابردي ترين نقش‌هاي گبه ميباشد و آيتم عشق و علاقه بافندگان عجم و بختياري بوده ميباشد. شالوده آن مشمول طرح هايي با فريم هاي منظم مي باشد كه هر كدام از كادر ها به طور غير وابسته برنامه اي هماهنگ با فريم هاي ديگر دارااست. نقوش به شغل رفته در فريم‌ها عبارتند از :طرح هاي هندسي، طرح درخت گل و مرغ، خاتم كاري و نقش‌هاي ستاره‌اي كه فريم‌ها را زينت بخشيده ميباشد.
طرح آبگينه گبه:اين نقش مشمول ترنجي در ميانه ميباشد كه گلي را نشانه مي دهد كه از گوشه و كنار آن گل‌ها و غنچه هايي ديگر توسعه يافته ميباشد.
طرح بز:طرح بز يكي طرح هاي داراي اسم و رسم و دوست داستني بين عشاير ميباشد. كه نتايج چشم هاي چشمان تيز في مابين زنان عشاير از بزهاي كوهي در بخش ها كوهستاني في مابين ييلاق و قشلاق ميباشد.
طرح گل گبه:به نقش گل رز در گبه طرح گل گبه مي گويند. كه‌اين گل نيز در گبه ها مشهود است.
طرح ايلاتي:

اين طرح برگرفته از طبيعت گوشه و كنار عشاير ميباشد و به طور كاملً فرضي ميباشد و بيشتر دربين فريم‌هاي لوزي، دايره، مربع، مستطيل و بيضي قرار مي گيرد كه هرمورد از آنها با طرح‌هاي با اصالت اهل ايران مزين گرديده‌اند.

قالي شويي و از بين بردن بوهاي تند از فرش

۸ بازديد

درين نوشته‌علمي قاليشويي و شستشوي فرش به ارزيابي قاليشويي در مشهد  و از في مابين بردن بوهاي تند از فرش مي‌پردازيم.

در صورتي‌كه فرش شما به انگيزه خاصي عطر مي‌دهد. استدلال رايحه را از فرش بيرون فرماييد.

در شرايطي كه فرش مرطوب ميباشد اذن دهيد هوا در اتاق جريان پيدا نمايد. براي اين مراد دربها و پنجره ها را گشوده فرماييد و از يك حرفه ياري بگيريد.
در صورتي‌كه فرش مرطوب ميباشد نخست آن را كم آب نمائيد. براي اين خواسته مي توانيد از حوله كاغذي امداد بگيريد. همينطور مي‌توانيد از يك جاروي آب و خاك ياري بگيريد.
محلول آب و سركه:يك فنجان سركه يا اين كه ۲۳۷ ميلي ليتر سركه سپيد را با دو نفرجان ۵ ليتر آب گرم ادغام فرماييد.اعتنا نماييد كه محلول سركه رقيق گرديده را با آب گرم بسازيد خير آب داغ.اعتنا فرماييد كه محلول رو روي اجاق گرم نكنيد.اسپري پاك برداريد و از محلول نام برده مالامال فرمائيد. روي سطح فرش اسپري فرمائيد.نيازي وجود ندارد كه آحاد فرش تر گردد به اندازه اي كه مرطوب خواهد شد كافيست.
 
جوش شيرين:

روي فرش پودر جوش شيرين پاشيد. ممكن ميباشد به انگيزه رطوبت فرش، سركه و جوش شيرين عكس العمل نشانه دهند.
كم آب شدن فرش:

اذن دهيد فرش كم آب گردد براي اين مراد اذن دهيد يك شب يا اين كه ۲۴ ساعت فرش به كار گيري نشود. درين دوران عالي ميباشد هوا جريان داشته باشد.
جاروكردن:

بعد فرش را جارو برقي بكشيد.
مراجعه به قالي شويي:

اگر كه بوي دود از در بين نرفت به سوله قاليشويي اديب رجوع‌نماييد و از سرويس ها اعلاشويي براي فرش هاي خويش استعمال فرماييد، تا فرش شما با بالاترين كيفيت شسته گردد.

قاليشويي و لكه برداري فرش روشن با لكه بر

۸ بازديد

درين نوشته‌ي علمي قالي شويي و شستشوي فرش قاليشويي در مشهد به تحليل قاليشويي و لكه برداري فرش پر‌نور با لكه بر مي‌پردازيم. يكي اشتباهات فرشهاي پر‌نور آلوده شدن و نمايان شدن شديد لكه هاست. ولي اين فرشها زيبايي خاص خودر را دارا‌هستند.

هيچ چيز تخريب كردن يك ضيافت و يا اين كه فرصت كيفيت بالا را با كودك ها و حيوان‌ها خانگي مانند لكه جديد در فرش. اين كه آيا اين يك آبميوه ريخته گرديده يا اين كه يك رخداد گرمابه ميباشد، متوجه خواهيد شد كه هر چيزي كه فرش شما‌را پوشانده ميباشد، ميل دارااست منظره شمارا بپوشاند و حتي ممكن ميباشد بوي خير و خوبي داشته باشد. معالجه سريع با به كار گيري از يك چاره اختصاصي فرش، شايسته ترين خط مش براي تزكيه لكه هاي فرش ميباشد. با اين وجود، ميتوانيد گونه هاي متفاوت لكه ها را با بقيه محصول ها مانند سركه سپيد، نوشابه و حتي صابون خانگي ساده حذف فرمائيد.
جذب لكه: 


 
همان گونه كه ممكن ميباشد خاك، مايع و يا اين كه مايع را از فرش حذف نمائيد. پيش از استعمال از هر سيرتكامل منزه كننده منزه، هر ماده جامد كه بيشتراز لكه ميباشد را منزه نمائيد. اين منجر مي‌گردد كه شما از هر سيرتكامل آلودگي بيشتر به الياف فرش خودداري فرمائيد.
مواد جامد كم آب و خرد گرديده را خلاص فرمائيد. چاقوي چاقوي شمشير را از روي فرش تميز فرمائيد. مايع مازاد را با يك حوله كاغذي بخوريد.
 


روي لكه فرش را پارچه يا اين كه دستمال كاغذي پاك فرماييد.
تا حد قابليت لكه را جذب نماييد. توجه كنيد كه لكه را توسعه ندهيد.
از دستمال كاغذي با طرح چاپ گرديده استعمال نكنيد. چون قادر است جوهر دستمال به فرش اضافه خواهد شد و لكه بيشتر خواهد شد.
 
به كارگيري از لكه بر:


يك راهكار براي حذف رنگ فرش را به حيطه رنگ گرديده اجرا نمائيد. رنگ محلول را با محلول خويش اسپري نمائيد، البته لكه را سست نكنيد. شما مي‌خواهيد اين شيوه حل را به فعاليت خويش بياوريد تا آن را حاد نكنيد.
براي تنظيم لكه بر به دكان هاي مجاز  مراجعه نماييد و از شوينده هاي استاندارد به كار گيري نماييد.
اكثر مغازه ها دارنده گونه هاي محصول ها مي باشند، بعضي از آن ها به لكه هاي خاصي پباده سازي گرديده اند.
از استعمال از هر منزه كننده تميز كننده هاي دربردارنده دربردارنده وايتكس، غير وابسته خويش دارري فرماييد مگر اينكه يك فرش سپيد خالص داشته باشيد.
مجال دادن:


اذن دهيد راه‌حل را به بازه ۱۰ دقيقه لكه كنيد و يا هر زماني در بطري كه راهكار خريداري گرديده شما‌را توصيه مي نمايد.
كودك ها و حيوان ها خانگي را بدور از نقاط ي كه لكه بر زده شد‌ه‌است به دور فرمائيد.
پايين استنشاق مواد شيميايي ممكن ميباشد به تن درستي آنان زخم وارد نمايد.
حوله هاي كاغذي:

 
منطقه لكه رها با يك حوله كاغذي يا اين كه پارچه اي يا اين كه دستمال منحصربه‌فرد فرش منزه فرماييد.
در شكل نياز از دستمال نخي مطلوب استعمال نماييد و آب مازاد را بگيريد. و مرحله را تكرا فرماييد.
آب مقطر: 


 
براي تزكيه هر بقاياي محلول پاك كردن دستمال را در آب مقطر بماليد و روي حوزه‌ جديد پاك گرديده بماليد.
براي كم آب كردن فرش با به كارگيري از يك حوله كاغذي تميز يا اين كه روتختي، حيطه را كم آب نماييد.
رنگ آميزي و نقاشي كردن را بكشيد تا لكه ها را بلند فرمائيد. حيطه را  زياد مالش ندهيد چون ممكن ميباشد لكه را در الياف فرش بيشتر فرو برود.
در شرايطي كه رنگ به مشقت برداشته مي گردد، در يك قاشق چايخوري (۴٫۹ ميلي ليتر) سركه سپيد به آب خويش اضافه نمائيد.
جاروبرقي: 


حوزه‌ را با تمركز و تخت‌گاز جارو بكشيد.
هر ناحيه را به صورت عميق جاروبكشيد.
جارو را به جلو و عقب بكشيد.

چطور لكه هاي مختلف فرش و موكت را بشوييم؟

۸ بازديد

لكه هاي فرش ممكن ميباشد براي هركسي واقعه بيفتند. قاليشويي در مشهد در‌اين نوشته‌ي‌علمي قصد داريم طريق سريع و كوتاه قاليشويي بعضي از لكه هاي شايع را فراگيري دهيم تا خويش در خانه به شستشوي فرش و موكت بپردازيد.

شستشوي فرش از لكه چاي و قهوه:لكه چاي و قهوه روي فرش و موكت مانند لكه زدايي شير ميباشد و بايستي نخست مازاد آن را برداشت و با آب نصفه گرم و كمي مايع خرقه شويي آنزيم دار و اسفنج آن را منزه كرد و درصورتي كه لكه ها گشوده باقي ماند از آب اكسيژنه ۵ درصد و پاره اي آب لكه زدايي را ادامه دهيد تا خوب تميز خواهد شد و آن‌گاه با دستمال محل را كم آب نمائيد و مالش دهيد تا زيبايي خويش را پيدا نمايد و مثل گذشته پاك و قشنگ شود.
شستشوي فرش از لكه چسب:لكه چسب ها به عنوان مثال سختترين و پايدارترين لكه هايي مي باشند كه مي اقتدار از آنها اسم پيروزي. لكه چسب قادر است زيبايي و جلوه فرش شمارا تماما از في مابين چيره شود. براي شستشوي فرش از لكه چسب، بسيار اصلي ميباشد كه هرچه سريعتر به لكه برداري بپردازيد تا لكه چسب از ميان برود. براي تزكيه اين لكه ها در آغاز به اندازه يك قاشق غذاخوري مايع پاك كننده با PH مطلوب مانند شامپو فرش را با دو فنجان آب ولرم تركيب فرماييد و همينطور ميتوانيد يه خرده نيز آمونياك به آن اضافه فرمائيد تا چسب ها را به راحتي بتوانيد منزه نماييد. ولي اعتنا داشته باشيد كه درصورت به كار گيري زياد از آمونياك ممكن ميباشد فرش شما زودتر پوسيده گردد. فراموش نكنيد كه بعد از شستشوي فرش با آمونياك مسلما فرش را آب بكشيد تا آمونياك از بافت آن بيرون خواهد شد.
شستشوي فرش از لكه قطرات شمع:لكه شمع خيلي شايع وجود ندارد ولي ممكن ميباشد براي شما هم اتفاق افتاده باشد كه پاره اي شمع روي فرش يا اين كه موكت شما بريزد. نخست با يك خنجر يا اين كه كارتك، لكه شمع را تا جايي كه ممكن ميباشد برداريد و بعد يك برگه كم آب كن روي نقطه مور دنظر بگذاريد و بعد از آن يك اتوي داغ را روي كم آب كن يا اين كه پاكت بگذاريد بعد از يك سري دقيقه شمع به صفحه مي چسبد در شكل لزوم اين عمل را چندبار تكرار نماييد. در زمان به كارگيري از اتو مواظب باشيد كه فرش يا اين كه موكت را نسوزانيد.
شستشوي فرش از تنباكو و نيكوتين:يك كدام از ديگر از لكه هاي دشوار و استوار نسبت به شستشوي فرش لكه تنباكو ميباشد. درصورتي كه شما هم عشق متعددي به سيگار و قليان داريد اين نكات را به خيال داشته باشيد كه شايسته ترين تميز كننده براي لكه هاي تنباكو و نيكوتين گليسيرين ميباشد. در صدر يه خرده از گليسيرين را روي محل متبوع بريزيد و به آرامي آن را پاك فرمائيد آنگاه مجدد اين فعاليت را اعمال دهيد .آن‌گاه به قاليشويي ياشستشوي فرش با شامپو فرش بپردازيد.
شستشوي فرش از لكه دوده:لكه دوده يك كدام از لكه هايي كه بيشتر در فصل‌زمستان و به انگيزه پر‌نور كردن بخاري يا اين كه آبگرم كن صورت مي‌دهد. براي از دربين بردن اثرها دوده بويژه بر روي فرش يا اين كه موكت تيره بايد پاره اي نمك و جوش شيرين روي لكه بپاشيد و با اسفنج فرش را بماليد بعد فرش را جاروبرقي بكشيد و با شامپو فرش بشوييد.
شستشوي فرش از لكه آدامس:لكه آدامس گاه مي‌تواند بسيار آزاردهنده باشد. براي از در بين بردن لكه آدامس بايد از يخ بهره برد به اين شكل كه قطعات يخ را روي آدامس قرار دهيد تا آنكه به طور كاملً مشقت بار و آسيب پذير خواهد شد آن گاه براي از ميان بردن اثر ها آن از يك مواد شستشو به كار گيري نمائيد.
شستشوي فرش از لكه جوهر خود كار:در شرايطي‌كه شما هم علم آموز يا اين كه فرزند كوچك داريد به طبع براي شما هم پيش آمده ميباشد كه روي فرش يا اين كه موكت شما جوهري خواهد شد؛ براي اين خواسته لكه را به آرامي با محلول آب و سركه سپيد منزه نماييد. اما دقت داشته باشيد كه واحد سنجش سركه اي كه استعمال ميكنيد به اندازه اي نباشيد كه تارهاي فرش را حاد نمايد.