فرش جديد در موزه فرش آستان قدس رضوي

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

فرش جديد در موزه فرش آستان قدس رضوي

۱۳ بازديد

۹ فرش نو در موزه فرش آستان قدس رضوي. اين نوشته ي علمي از سوله قاليشويي در مشهد ( قاليشويي آنلاين) را بخوانيد. تا با آوردن ۹ فرش نو در موزه فرش آستان قدس رضوي بيشتر آشنا گرديد.

براي ديدن نوشته‌ي‌علمي موزه فرش آستان قدس رضوي كليك نمائيد.
مسئول موزه تخصصي فرش آستان قدس رضوي ذكر كرد: فرش‌هاي منتخب نو وابسته به بخشها گوناگون قالي بافي كشور ايران، جايگزين تني چند از فرش‌هاي گذشته موزه گرديده است.
معرفي فرش هاي بده بستان گرديده: 

محمد تاجي بابيان اين كه فرش‌هاي تازه از نظر ارزشمند بودن و عمر همچون فرش‌هاي ردوبدل گرديده با ارزش ميباشد. ذكر كرد: قالي‌كوچك تصويري گوهر خلقت(طهران)، قالي تصويري ويلهلم دوم(تبريز)، قالي تصويري دور‌نما(اردبيل) و قالي كوچك گل و بوته وابسته به قم، مثال‌هايي از اين اثرها نادر‌نظير هنر فرش‌بافي مرزوبوم به‌شمار مي‌رود.
وي ادامه داد: با اكران اين فرش‌هاي نو، بخشها فرش‌بافي استان هاي اردبيل، قم و چهار محال و بختياري به ديگر بخش ها فرش‌بافي مو جود در موزه اضافه شد.
فرش ها از كجا آمده اند؟مسئول موزه تخصصي فرش آستان قدس رضوي اعلام‌كرد: هم اكن ون دو تخته فرش از كرمان، دو تخته فرش از چهار محال و بختياري، يك تخته فرش از قم، يك تخته فرش از طهران، يك تخته فرش از اردبيل، يك تخته فرش از كاشان و يك تخته فرش از تبريز در طبقات متفاوت موزه در معرض روئت كرد تمدن دوستان و هوا داران، نهاده گرديده است.
موزه فرش آستان قدس رضوي:
تاجي بابيان اينكه فرش‌هاي بسيار فاخري در مخزن اين موزه حفظ مي‌گردد. ادامه داد: موزه فرش آستان قدس رضوي تحت عنوان يك كدام از وسيع ترين موزه‌هاي تخصصي فرش عالم ميباشد. و حال بيش تر از صد تخته قالي، قالي كوچك و تابلو فرش‌ با ارزش كه قدمتش به عصر صفويه تا معاصر ميرسد. در زيربنايي به مساحت شش هزار و ۶۴۷ مترمربع در سه طبقه، در معرض مشاهده كرد زائران و مجاوران ضريح ملكوتي امام هشتم(ع) جاي‌دارد.
وي ذكر كرد: اين فرش‌ها در عصر هاي متعدد تاريخي به موزه آستان قدس رضوي اهدا گرديده است. كه  علاوه بر قيمت هنري و تاريخي، كناره‌اي از فرهنگ وتمدن كشور ايران اسلامي را آرم ميدهد.
بازديد ۹ فرش نو در موزه فرش آستان قدس رضوي:علاقه مندان تمدن و هنر اهل ايران اسلامي مي توانند در روزهاي روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت  ۸ تا ۱۲ و ۳۰  پنج‌ روز شنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۱ و ۳۰ و آدينه‌‌ها و روزها تعطيل از ساعت  ۸ تا ۱۲، از اثرها متنوع و باارزش موزه تخصصي فرش آستان قدس رضوي بنا شده در صحن كوثر بقاع مطهر رضوي، در جوار موزه مركزي آستان مقدس رضوي، ديدن نمايند.
 
اعتنا: در حالتي‌كه به قاليشويي، شستشوي فرش، شستشوي مبل. خشكشويي مبلمان، اعلاشويي، شستشوي خوشخواب و … نياز داريد. به قاليشويي يا اين كه قاليشويي آنلاين مراجعه‌نماييد. و از سرويس ها اعلاشويي به كار گيري نمائيد. تا فرش شما با دستگاه هاي منحصربه‌فرد شسته خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.