آرشیو فروردین ماه 1401

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

۷ ترفند برای رفع بوی بد شیر روی فرش!

۹ بازديد
محلول آب و صابون خانگی : این محلول یک تمیز‌کننده قالیشویی در مشهد همگانی بوده و برای رفع اکثری از لکه‌ها برای مثال شیر و بوی بد آن را به راحتی رفع می‌نماید. ریختن این محلول بر روی بخش‌های متبوع فرش و باقی گداشتن آن برای مدتی و آن گاه تمیز کردن آن برای این عمل تماما اثرگذار میباشد.
استعمال از محلول شامپو فرش: شامپوهای اختصاصی فرش خیر‌صرفا برای پاک سازی و شستن فرش، که برای رفع لکه و بوی ناشی از آن هم آیتم به کار گیری میباشند. لکه شیر و بوی ترشیدگی ناشی از آن یک کدام از همین موردها میباشد که با به کار گیری از اسپری شامپوی رقیق گردیده و بعد از آن کم آب کردن آن با پارچه از روی فرش شکل میگیرد.
نوشابه: ریختن نوشابه روی لکه شیر آن را به طور کامل حل کرده و نظافت کردن آن را ممکن می‌نماید. این عمل را میتوانید با اسپری کردن نوشابه در فرآیند آتی یا این که لکه‌های خرد، می‌قدرت بوی بد شیر روی فرش را به‌کلی نابود کرد.
آمونیاک: به کارگیری از محلول ۱ قاشق غذاخوری آمونیاک و ۲ فنجان آب آب نیم‌گرم می‌قدرت به‌راحتی لکه شیر را از در بین پیروزی و بوی بد ناشی از آن را ریشه‌کن کرد.
قهوه: کاربرد قهوه به‌ادله جذب بالای عطر به وسیله این ماده یکی شیوه های رفع بوی بد شیر از روی فرش میباشد.
جوش شیرین: این ماده یک منزه‌کننده کار کشته میباشد که با جذب چربی و رطوبت شیر، میتواند جلوی تکثیر بوی بد شیر روی فرش را بگیرد. کافی میباشد با پاشیدن جوش شیرین روی لکه و جارو کردن آن بعد از یک سری ساعت این ایراد حل می‌گردد.
ریکا: با حل کردن این مایع و ریختن یا این که اسپری آن روی لکه شیر بسته به واحد سنجش حجم لکه، می‌قدرت بوی بد شیر روی فرش را رفع کرد.

برای رفع بوی بد شیر روی فرش چه باید کرد؟

۱۱ بازديد
بوی بد شیر روی فرش به یکی خطاها همگانی میان خانواده‌هایی تبدیل گردیده قالیشویی در مشهد که دارنده نوزاد جدید وارد می‌باشند. با وجود وضعیت رجوع شیر و بازتاب معده که در نوزادان چشم می شود، خودداری از ریزش شیر بر روی فرش بسیار طاقت فرسا میباشد. ولی می‌قدرت برای پیشگیری از باقی ماندن آن و ساخت بوی بد اقداماتی ایفا اعطا کرد.
از شستن فرش در قالیشویی‌های دارای اعتبار تا کاربرد طریق‌های خانگی و استعمال از شوینده‌ها و اسپری‌های آنزیم‌دار هرکدام بخشی از این راهکارها را تشکیل می دهند.
در مقاله پایین به رسیدگی این‌شیوه حل‌ها و ترفندها میپردازیم.
با ما تا انتهای مقاله ملازمت و همراهی فرمائید.
برای رفع بوی بد شیر روی فرش چه می‌قدرت کرد؟
بوی بد شیر روی فرش یکی‌از معضل های نظافت و محافظت بهداشت در دور و بر خانه میباشد. به‌ویژه برای خانواده‌هایی که به‌تازگی دارنده نوزاد گردیده‌اند. ریختن قطرات شیر از شیشه یا این که رجوع آن از معده نوزاد حادثه نادری وجود ندارد. با کم آب شدن و ترشیده شدن آن بوی بدی ساخت میشود که اثر بسیار نامطلوبی بر گوشه و کنار خانه داراست.

معایب فرش شگی چیست؟

۱۳ بازديد
هر کالایی که گزینه به کار گیری قرار می گیرد، هر قدر هم که مزایا داشته باشد، قالیشویی در مشهد بالاخره معایبی هم دارااست. فرش شگی هم از این قاعده جدا نیست. عیب فرش شگی این میباشد که زیرا پرزهای بلندی دارااست، گرد و غبار و زباله به راحتی لابلای این پرزها را مالامال می‌نماید و فرش زود آلوده می شود.
پس مایحتاج میباشد فرش‌های شگی به صورت تر و تمیز با جارو برقی منزه شوند و نرم افزار‌ی منظمی برای شستشوی آن وجود داشته باشد.
افرادی که در کرج و حومه‌ی آن معاش می‌نمایند می توانند برای شستن فرش شگی به قالیشوئی چلسی پشت گرمی نمایند. این قالیشوئی گونه های فرش‌ها را با شایسته ترین مواد شستشو فارغ از جراحت به الیاف فرش‌ها میشوید. همینطور سرویس ها ترمیم فرش را به مشتریان ارائه می‌نماید.
فرش شکی قابل انعطاف و مدل میباشد و وزن مقداری دارااست. به همین برهان خیلی از اشخاص گرایش دارا هستند از این فرش‌ها به کار گیری نمایند زیرا حمل و نقل و جابه‌جا کردن آنها شل میباشد.
همینطور به خیال اینکه در بافت آن از پلی‌استر مصرف شده میباشد درخشنده و درخشان میباشند و به راحتی با به کارگیری از شوینده‌های مطلوب منزه میگردند. از طرف دیگر با وجود مزایایی که دارااست بها آن مطلوب میباشد و همگی‌ی اشخاص به راحتی میتوانند آن را بخرند.
یکی‌از دیگر از مزایای فرش‌های شگی این میباشد که آلرژی‌زا وجود ندارد به همین استدلال افرادی که آلرژی دارا هستند و نمی‌توانند از کلیه نوع فرشی استعمال نمایند با خیال و خاطر شل و فارغ از نگرانی از تشدید شدن بیماری از فرش شگی به کارگیری نمایند.
فرش شگی طرح‌ها و اندازه‌های متنوعی داراست. زیرا این فرش‌ها امروزی می‌باشند و بایستی سلایق متفاوت برای دکورا سیون‌های متنوع را پوشش دهند به همین برهان سازنده کوشش کرده تنوع طرح و رنگ را رعایت نماید.
از طرف دیگر به کار گیری از فرش شگی برای نصیب‌های متعدد خانه رایج میباشد. فرش‌های شگی برای آشپزخانه، اتاق خواب، تالار پذیرایی و راهرو ایجاد میگردد. کاربری زیاد فرش شگی یکی مزایای آن میباشد که قابل دیده‌پوشی وجود ندارد.

فرشی تمیز و درخشان مانند روزهای اول با نمک!

۱۳ بازديد
در شرایطی‌که از کدر و بدرنگ شدن فرش خویش گلایه دارید،قالیشویی در مشهد بد وجود ندارد بدانید که چاره آن در یکسری قدمی شما و در آشپزخانه جای دارد.
نمک، ماده ای طبیعی با خاصیت شگفت انگیز میباشد که می تواند طی یکسری ساعت درخشش و تازگی را به فرش‌های منزل شما بازگرداند.
کافی میباشد بعد از پاک کردن فرش با شامپو فرش یا این که دیگر ماده های شوینده، مقدار نسبتا متعددی نمک را روی فرش پاشیده و برای تعدادی ساعت به درحال حاضر خویش باقی بگذارید. درین مسافت نمک نسبت به جذب مواد آلاینده فعالیت کرده و آن‌ها را از الیاف فرش غیر وابسته می‌نماید.
بعداز این زمان کافی میباشد مجموع سطح فرش را با تمرکز جارو برقی کشیده و نمک را به‌طور بدون نقص از روی آن عده‌آوری فرمایید. خواهید روئت کرد که تمیزی و درخشندگی روزهای نخستین به فرش شما بازگشته میباشد.
در حالتی‌که روی فرش شما لکه‌های آشکار وجود دارااست یا این که نیاز به تمیزی بیشتر در آن شم میکنید، توصیه می کنیم بعداز شستشو با شامپو فرش و برای تمیزی گشوده هم بیشتر، یک محلول خانگی مطلوب و بی‌ضرر و زیان تهیه و تنظیم کرده و سطح فرش را با آن به طور کامل منزه کنید.
برای این شغل، از ادغام نصف فنجان نمک، ۱ فنجان سرکه و سه فنجان آب یک شوینده مطلوب و اثرگذار تهیه و تنظیم فرمایید. درحال حاضر با یکپارچه که از رنگ ندادن آن باور دارید یا این که یک تکه اسفنج مطلوب، تمام سطح فرش را با این محلول ماساژ دهید و شستشو نمایید.
در نقطه پایان این طریق شستن فرش با نمک و سرکه، از درخشش بی‌نظیر آن لذت برده و متعجب خواهید شد.

فرش ماشینی با نخ تار

۱۲ بازديد
فرشهای ماشینی پلی استر و یا این که به عبارتی ابریشم قالیشویی در مشهد تصنعی و مصنوعی را مشمول میگردند، اینها قابلیت و امکان‌های زیرا ضد چروک بودن سوای پرز دهی و رنگ پذیری فوق العاده دارا هستند.
از سایر مزایای این فرش عدم جذب رطوبت در آن میباشد و آلودگی های جانور در فرش به هنگام شستشو به سادگی از روی آن تمیز می گردد در غایت در طی کوتاهی نیز کم آب می‌شوند که‌این قابلیت و امکان مختص جای های جغرافیایی مرطوب است.
فرش ماشینی با نخ پود
که مشتمل بر فرشهای پشمی و اکریلیکی می‌باشد اینها ارتفاع قدمت بیشتری نسبت به فرش های پلی استر دارا هستند و در گیر آب رفتگی و تغییر و تحول در گذر مجال نمیشوند.
این فرش ها در مقابل شستشو و نوروفروغ آفتاب بسیار مقاوم میباشند و تحمل حرارت بالا را دارا هستند معایب آن صرفا پرزدهی بالا میباشد.
جهت شستشوی آن ها از شامپوهای شستشوی صنعتی به کار گیری می گردد تا زردی ریشه فرش صورت ندهد و زاویه شستشوی این دست قالی ها به یک سمت میباشد تابه الیاف فرش آسیبی وارد نگردد.
سه نکته قابل توجه در ارتباط با تعیین قالیشویی برای شستشوی فرش ماشینی
فرش های ماشینی به جهت دارا بودن الیاف پلاستیکی گرد و غبار بیشتری را نسبت به فرش های دستباف به خویش جذب میکند از این رو گزینش قالیشویی مطلوب و سکو یک الزامی میباشد و یک کدام از مهم ترین معیارهای گزینش قالیشویی مطلوب داشتن جواز از سمت اتحادیه صنف قالیشویان شهر میباشد.
خصوصیت دیگر در حق تقدم تعیین قالیشویی فرش ماشینی مهارت آن در کم آب کردن و ترمیم و رفوگری میباشد.
این نکته را می بایست در لحاظ داشت که تحویل تندرست فرش مستلزم به یک قالیشویی مکانیزه و مجهز میباشد که روشهای امروزی را جایگزین طریق های سنتی مانند کم آب کردن سنتی اجرا دهد تا فرش موقعیت بد آب و هوایی را متحمل نشود. قالیشویی قابل اتکا با حدس نوع الیاف و رنگ کردن فرش که پیشتر به آن اشاره شد سرویس ها شستشوی فرش را ارائه می‌دهد.

قالیشویی با مواد نانو چطور ممکن است؟

۱۴ بازديد
اولیه بیایم یک توضیحی درباره نانوشویی بدهیم، قالیشویی در مشهد اینکه نانوشویی چیست و با چه موادی شکل می‌گیرد؟
نانوشویی خیر تنها برای فرش بلکه برای شستشوی مبلمان و در کارواش ها و دیگر شستشو ها شکل می گیرد. قالیشویی با مواد نانو بدین معناست که قالی ها با مواد خاصی شستشو میگردد که دیگر لکه ای در آن ساخت و ساز نمی‌شود.
به فرض نمونه در‌حالتی که فرش نانوشویی گردد و ما یک استکان دمنوش روی آن بریزیم، آن فرش دیگر لک به خویش نمیگیرد.
برای این عمل عملا می بایست الیاف قالی ها نانو گردد که هزینه بسیار بالایی دارااست.
این نوع شستشو در قالیشویی سنتی شکل نمیگیرد.
نانو شویی برای فرش های دستباف یا این که ماشینی خوب میباشد؟
در شرایط کلی محدودیتی برای این شغل وجود ندارد یعنی هم برای شستشوی فرش دستباف و هم برای فرش های ماشینی قابلیت پذیر میباشد البته زیرا فرش های دستباف از قیمت بیشتری برخوردارند و اکثرا نمی‌خواهند که قالی های دستبافشان آلوده نشود، به سراغ نانوشویی می روند.
از مزایای قالیشویی با مواد نانو، ضد عفونی کردن فرش ها است که به طور کامل ضدعفونی فرش میگردند.
آیا نانوشویی به فرش ها زخم می زند؟
میتوان خاطرنشان کرد نانوشویی آسیبی به قالی های دستباف و ماشینی شما نمیزند و حتی فوایدی هم داراست که به دنبال بیان می کنیم.

روش های ترمیم پوسیدگی فرش

۱۲ بازديد
به شما صاحبین فرش های ماشینی و دستبافت پبشنهاد قالیشویی در مشهد می‌کنیم مسلما هرچند وقت یکبار تماما پشت فرش را تحلیل فرمائید و در شرایطی که گزینه مشکوکی از پوسیدگی فرش که در سوژه آجل کاملا ذکر می‌کنیم بتوانید پوسیدگی را تشخیص دهید و هرچه سریع خیس در جهت ترمیم آن مبادرت فرمائید. انگیزه اینکه پشت فرش را می بایست برسی فرمایید این میباشد که فقط تشخیص اینکه یک فرش پوسیده میباشد یا این که نه فقط ازپشت آن میتوان متوجه شد.
در شرایطی‌که پشت فرش را برسی کردید و متوجه نصیب سیاهی شدید بایستی روی آن بخش بیشتر حساس گردید زیرا ممکن میباشد آن نصیب پوسیده گردیده باشد.
تمامی فرش های پوسیده ممکن میباشد بوی رطوبت نداشته باشند و ممکن میباشد فرشی پوسیده باشد ولی از خودش بوی رطوبتی ساطع نکند. در‌صورتی‌که در منطقه پوسیدگی فرش بوی رطوبت زننده ای به مشامتان خورد و در صورتیکه این عطر مداوم بود می‌تواند از انگیزه پوسیدگی فرش باشد. معمولا در حوزه‌ ای از فرش که پوسیدگی فیس می‌دهد ، بافت و الیاف آن منطقه تماما سست میباشند طوری که در شرایطی که دست خویش را در آن حوزه‌ فشار دهید خودتان متوجه خواهید شد. درصورتی که که بافت های گوشه و کنار حیطه پوسیده به هیچ عنوان این سیرتکامل نیستند و از استحکام بالایی برخوردارند.
یکی مهم ترین این اقدامات و لازمات در هنگام مواجه شدن با فرش پوسیده، روش انباشته کردن فرش میباشد .
یعنی شخص بعداز اینکه متوجه شد فرش در گیر پوسیدگی شد‌ه‌است می بایست هرچه سریع خیس فرش را به رفوگر کارشناس قالیشویی بسپارد.
ولی اینکه فرش را چه‌طور و با چه تکنیکی گردآوری نماید که فرش پوسیده بیشتر جراحت نبیند بسیار آیتم مهمی میباشد.
استاندارد ترین موقعیت انباشته کردن فرش
خوب میباشد برای روی هم گذاشتن فرش های پوسیده دستبافت و ماشینی حدالامکان آنان‌را لول نمایید، لول کردن فرش استاندارد ترین وضعیت روی هم گذاشتن فرش میباشد) و به طور لول گردیده آنهارا به قالیشویی جابجایی دهید البته در صورتیکه قصد تازدن فرش را دارید به‌این نکته مطلقا به طبع اعتنا نمایید که قسممت پوسیده گردیده به هیچ وجه درلبه تا فرش را قرار نگیرد که‌این می تواند زخم را بدون شوخی خیس و پاره گی نتایج از پوسیدگی را بیشتر نماید