آرشیو آبان ماه 1400

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

استفاده از عناصر فنگ شويي در انتخاب فرش

۱۰ بازديد

فرش‌هاي گرد و دايره‌اي منسوب قاليشويي در مشهد به عنصر فلز مي باشند و فلز، نمادي از معنويت، دوستي و هماهنگي ميباشد، اينگونه فرش‌هايي تعادل و تمركز را به فضا دعوت مي‌نمايند.فرش‌هاي مستطيل و بيضي منسوب به عنصر چوب مي‌باشند و چوب، نمادي از رويش، پويايي، خلاقيت و جنبش ميباشد و اينگونه فرش‌هايي تغيير تحول و نشاط را به فضا دعوت مي نمايند.  فرش‌هاي مربع و چهارگوش منسوب به عنصر خاك مي‌باشند و خاك، نمادي از نظم، پشت گرمي و تعادل ميباشد و اينگونه فرش‌هايي قانونمند بودن و باور را در گوشه و كنار ارتقاء ميدهند.شايسته ترين تعيين فرش براي فنگ شويي ورودي گوشه و كنارورودي مهم هر گوشه و كنار يكي‌از مهم‌ترين مواقعي ميباشد كه در فنگ شويي به آن پرداخته ميشود، چون مسيري ميباشد براي ورود انرژي به منزل و كيفيت بالاي آن منجر جذب و ورود خوب انرژي هاي مثبت به دور و اطراف ميشود. وقتي‌كه انرژي با كيفيت خوب به گوشه و كنار وارد گردد. ميتوانيم بيشترين بهره‌برداري را از يك فنگ شويي داشته باشيم.
براي تعيين درست فرش در ورودي، فرم و صورت و رنگ مطلوب عنصري را در حيث بگيريد كه ورودي در آن قسمت جاي دارد. از جمله، چنانچه ورودي شما به سمت شرق باشد، عنصر فنگ شويي چوب ميباشد و استعمال از فرم و صورت مستطيلي به شدت پيشنهاد مي شود.
براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه‌ي شيوه گزينش فرش مطلوب براي خانه خويش ميتوانيد با مشاورين ما سخن نماييد. همينطور براي خريد راحت ميتوانيد به فروشگاه آنلاين فرش بهشتي رمز بزنيد.

بهترين انتخاب رنگ فرش پذيرايي

۱۱ بازديد

تعيين رنگ فرش علامت از روحيات قاليشويي در مشهد خريداران ميباشد و مستقيما بر روحيات تماشاچي مفيد ميباشد . اتاق پذيرايي تحت عنوان مهم‌ترين آيتم در دكورا سيون داخلي تا حدود متعددي رفلكس دهنده ذوق و سليقه خريداران و مخلوط رنگي فرش پذيرايي مهم‌ترين نشانه در چينش ميباشد . در واقع ادغام رنگي مطلوب براي فرش پذيرايي به قدري اساسي و توليدكننده ميباشد كه فضاي كلي چينش را ذيل تأثير قرار مي‌دهد . در گزينش رنگ فرش نترس باشيد ، از آزمايش كردن رنگ هاي نو نترسيد ولي در عين درحال حاضر تصورات خويش را در هنگام خريد بكار بگيريد . ميتوانيد براي پذيرايي هاي تعالي از تعدادي تخت فرش با رنگ هاي متفاوت البته هماهنگ استعمال نمائيد تا با ديوايدر بندي پذيرايي فضاهاي بيشتري براي منزل بوجود آوريد .در تعيين فرش پذيرايي به حقيقت هر رنگ توجه كنيد . به عنوان مثال رنگ خاكستري در فرش به عبارتي رنگي ميباشد كه عمدتا ناديده گرفته مي‌گردد ولي با يه خرده ريز بيني خوا‌هيم مشاهده كرد كه فرش هاي خاكستري با قرار دريافت كردن در كنار وسايل زينتي به رنگ هاي سپيد و مشكي ميتوانند فضايي شيك و دلچسب را بوجود آورند و يا اين كه قرار دريافت كردن فرش با رنگ مورد سورمه اي در كنار پرده هاي رنگ زرد يا اين كه ليمويي بسيار ديدني خواهد بود . همينطور در مثالي ديگر مي شود به رنگ هاي كرم و قهوه اي اشاره نمود . مي‌دانيم كه رنگ هاي كرم و قهوه اي هماهنگي خير دارا هستند البته بد وجود ندارد رنگ هاي ديگري را در كنار اين ست آزمون كنيم . به كار گيري از مبلمان با تم قرمز رنگ در كنار فرش هاي كرم خوشگل خواهد بود .تنوع و كيفيت فرش هاي ماشيني دكان فرش كاشان به حدي ميباشد كه خريداران ميتوانند با هر مدل ذوق و سليقه و اقتدار مالي خريدي شادي بخش و ناب ايفا دهند .خريد از فروشگاه آنلاين مارك فرش كاشان قيممت ارزان ، اصالت كالا ، زيبايي بالا و كيفيت برتر را ضمانت مي نمايد . براي خريد از دكان فرش كاشان كافي ميباشد به فروشگاه اينترنتي فرش كاشان مراجعه‌نماييد ، بخش توليدات كليه فرش هاي عرضه گرديده از مارك متبوع را در خويش مكان داده ميباشد . ديدن خصوصيت هاي هر كالا و مقايسه با بقيه مارك ها از لحاظ كيفيت ، بها و زيبايي ما‌را درباره‌ي خريد از دكان فرش كاشان مصمم خيس مي كند .

تأثير فرش مدرن بر پذيرايي

۱۰ بازديد

با آنكه عمده خريداران به دنبا قانوني قاليشويي در مشهد آرم دادن فضاي پذيرايي ميباشند و ترجيح ميدهند از مدل هاي كلاسيك  و سنتي متناسب با معماري منزل براي چينش پذيرايي به كارگيري نمايند ؛ نادر نيستند تعداد مشترياني كه براي خريد فرش هاي ماشيني امروزي براي پذيرايي وارد بازار مي گردند . دكان فرش كاشان در اين باره نيز نياز مشتريان را رفع كرده و با ساخت‌و‌ساز فرش هاي امروزي در كتف و تراكم هاي گوناگون نياز پذيرايي به فرش امروزي را جواب داده ميباشد . دقت كنيد كه فرش امروزي براي پذيرايي مطلوب ميباشد كه بقيه وسايل هم امروزي و فانتزي باشد وگرنه قرار به دست آوردن وسايل و فرش ماشيني مختلف از ديد مدل شناسي قابل قبول نخواهد بود .خريد فرش امروزيمغازه هاي فرش و قالي تأمين كننده نياز خريداران به فرش هاي ماشيني امروزي مي باشند خصوصا آنكه خواستاران فرش هاي امروزي روز آپ تو ديت در هم اكنون ارتقاء ميباشد ، كليه مغازه ها محصولاتي ارائه داده اند با مدل امروزي و خوشگل . ولي خريد فرش همواره از مارك ها و مغازه هاي داراي اعتبار پيشنهاد مي شود . كيفيت فرش هاي ماشيني به ظاهر معين وجود ندارد و ممكن ميباشد در حالتي‌كه مارك و دكان مطلوب گزينش نشود ، در گير خريدي نادرست از نگاه كيفيت و ساختار فرش شويم .كارگاه فرش كاشان از شايسته ترين توليدكنندگاني ميباشد كه مشتريان مي‌توانند با ذهني سهل و آسان از آنان خريد نموده و اصالت و كيفيت و زيبايي و بها ذيل كالا ضمانت شود .فروشگاه آنلاين فرش كاشان ، فروشگاهي ميباشد با تنوع بالا و بها هاي ارزان ، ارائه توليدها گوناگون در بها كارگاه در كنار سرويس ها مختلف خصوصيت مغازه فرش كاشان ميباشد . بيشتري تنوع در طرح هاي امروزي تحت عنوان آپ ديت ترين فرش ماشيني آرم اين داعيه ست . در حالي كه بخش اعظمي از مغازه هاي اينترنتي و مارك هاي متعدد حتي به تكنولوژي ساخت‌و‌ساز زيباترين طرح هاي امروزي نرسيده و فرش هايي ارائه ميدهند كه نسخه برداري طرح هاي مارك هاي پر اسم و رسم و داراي اسم و رسم ميباشد .براي خريد فرش امروزي و خوشگل سازي چيدمان خانه با فرش هاي ساخت و ساز گرديده در سوله فرش كاشان ، به فروشگاه آنلاين فرش كاشان رفته و در تيم توليد ها ، فرش فانتزي يا اين كه امروزي را تعيين نمائيد . در كاغذ گشوده گرديده اشكال مختلفي از فرش هاي امروزي براي شما به اكران در مي‌آيد كه تمامي خوشگل ، ديده نواز ، ديدني و ارزان ارزش خواهند بود . همينطور مي‌توانيد در برگه ابتدا فروشگاه آنلاين با سرچ كلمه فرش امروزي يا اين كه فانتزي در نصيب جست و جو در معدود ترين فرصت ممكن به همگي فرش هاي امروزي مغازه دسترسي پيدا نمائيد .براي خريد فرشي كه در چيدمان زيبايي رفتار نمايد مي بايست از كل طرح ها ديدن نمود و گونه هاي توليدها را در فضاي منزل تجسم نمود حالا آنكه تنوع محصول ها امروزي به حدي ميباشد كه قابليت اين غرض در بازار هاي فيزيكي قابل تصور نخواهد بود البته در فروشگاه آنلاين فرش كاشان به راحتي همگي طرح هاي امروزي قابل دسترسي و قابل رويت است .

فرش ترك در دكوراسيون ايراني

۹ بازديد

مدرنيته شدن نماي داخلي منازل قاليشويي در مشهد اهل ايران موجب شد‌ه‌است تا اشخاص براي خريد فرش ماشيني به سراغ توليد ها امروزي و تازه بروند . ساخت و ساز كنندگان فرش كاشان نيز با در حيث تصاحب كردن اين نياز بازار دست به ساخت و ساز توليدها جديدي مثل فرش شكاف مرينوس كاشان زدند كه در بردارنده طرح هاي اصيل اهل ايران ميباشد . اين نوشته‌ي‌علمي به ذكر خصوصيات و كاربرد فرش شكاف در دكورا سيون اهل ايران پرداخته ميباشد تا داده ها خريداران اين مال تازه را براي آشنايي مختصات و به كار گيري درست فرش سوراخ در دكورا سيون خويش ارتقا دهد .
فرش رخنه‌ در چينش اهل ايرانتوليدكنندگان فرش ماشيني با به كار گيري طرح و نقش هاي اصيل فرش اهل ايران در محصول ها شكاف ، چيره به ساخت‌و‌ساز فرش سوراخ مطلوب چينش اهل ايران شدند . فرش هاي ماشيني سوراخ دارنده خصوصيت هاي خاصي ميباشد كه موجب تمايز آن نسبت به ديگر توليدها شد‌ه‌است . به‌دنبال با خصوصيت هاي اشكال فرش شكاف كاشان و طريق استفاده صحيح آن در چيدمان اهل ايران خويش آشنا خواهيد شد :-    فرش ماشيني شكاف 700 كتف : فرش 700 كتف تراكم 2100 تحت عنوان فرش قطور و شل و قابل انعطاف با زيباترين طرح هاي اهل ايران و رنگ هاي پر‌نور مطلوب براي چينش هاي بسته مثل فرش اتاق خواب ميباشد چون به جهت لبريز تردد بودن و فروغ و روشنايي نادر اتاق خواب به كار گيري از فرش هاي با طول خاب بلند تعيين و رنگ پر‌نور گزينش بسيار قابل قبولي خواهد بود .-    فرش ماشيني سوراخ 700 كتف سوپر برايت : فرش 700 كتف با تراكم 2100 بافته گرديده با الياف اكريليك سوپر برايت مي‌تواند براي فرش آشپزخانه مطلوب باشد چون رنگ بندي اين فرآورده به نحوي ميباشد كه براي جاي لبريز رفت و آمد آشپزخانه بسيار گزينش خير و خوبي ميباشد چون وجود لك و كثيفي و آلودگي را ديرتر نمايان خواهد كرد . با استعمال از اين سبك فرش با رتگ هاي خنثي در چيدمان آشپزخانه امروزي اهل ايران خويش مي‌توانيد جلوه محيط را عظيم خيس سازيد .-    فرش ماشيني شكاف 1200 كتف گل پر رنگ : چنانچه درپي فرش امروزي و شيك براي پذيرايي منزل خويش مي‌باشيد ، ميتوانيد از توليدات امروزي و گل پررنگ فرش كاشان در تالار پذيرايي با مدل اهل ايران خويش به كار گيري كنيد تا از شايسته ترين و شيك ترين فضاي امروزي در منزل خويش برخودار گرديد . بافت تعداد گره هاي 1200 و 3600 در يك متر از راستاي عرضي و طولي قالي منجر شد‌ه‌است تا فرش 1200 كتف تراكم 3600 از شايسته ترين نازكي و زيبايي طرح برخوردار خواهد شد . به جهت ضخامت بسيار نادر فرش هاي 1200 كتف ، به كارگيري از اين جنس در جاي هاي نادر تردد پيشنهاد ميشود تا پاخور شدن زياد موجب نابود شد زيبايي و دفورمه شدن آن نشود .-    فرش ماشيني شكاف 1200 كتف گل پر رنگ دايره : اشخاصي به‌دنبال فرش امروزي و خاص مطلوب براي فرش پذيرايي خانه خويش مي باشند كه ما به كار گيري از فرش رخنه‌ دايره گل پررنگ را به آن‌ها توصيه ميدهيم . با استفاده فرش دايره رخنه‌ در چيدمان مدل امروزي اهل ايران خويش ميتوانيد شكيل ترين و زيباترين محيط را در ديده تماشاچي ساخت و ساز فرماييد . فرش 1200 كتف با تراكم 3600 از نازكي و زيبايي بسيار خير و خوبي برخوردار‌است كه موجب زيبايي طرح فرش شكاف مي‌شود . فرش رنگ پر‌نور و لايت موجب بزرگنمايي فضاهاي كوچك و ساخت و ساز فروغ و روشنايي در فضاهاي نادر فروغ و روشنايي ميگردد . پس در صورتيكه از كوچكي و ظلمات پذيرايي خويش خسته گرديده ايد مي‌توانيد با خريد فرش رخنه‌ ، تغيير بزرگي به چينش خويش ببخشيد . به كارگيري از تعداد هشت رنگ پر‌نور و خنثي و حقيقي در رنگ بندي نقش و نگار فرش ماشيني رخنه‌ موجب زيبايي و خاص شدن طرح هاي اصيل اهل ايران در خويش شد‌ه‌است .

راهنماي انتخاب بهترين رنگ فرش ماشيني

۱۱ بازديد

در هنگام خريد فرش نكاتي قاليشويي در مشهد و جنبه هاي مختلفي گزينه نظارت قرار ميگيرد . يكي كارداران اصلي در گزينش فرش ، رنگ آن است . از حيث روانشناسي نيز رنگ فرش اهميت بسزايي در خلق و خوي و خو و سرازير آدم دارااست . تعيين رنگ ممكن ميباشد مبتني بر عوارض مختلفي تغيير ميكند از جمله برخي از رنگ ها محيط را بزرگتر و بعضي كوچكتر علامت ميدهند كه در پي به آن اشاره خوا هيم كرد . هنگام خريد فرش ماشيني مي بايست اعتنا نمائيد كه در بالا نياز شما چه چيزي است و بعد بعداز تصميم گيري فرش متبوع خويش را خريداري نماييد چون فرش يكي ملزوماتي ميباشد كه نمي قدرت آن را زود به زود بده بستان كرد . فرش تاثير مستقيمي بر روي زيبايي دكورا سيون داراست و خوب ميباشد پيش از خريد داده ها خويش را در رابطه آن بدون نقص فرمائيد .
يكسري نكته اصولي در گزينش رنگ فرش1 - كف پوش تيره خيس از ديوارها :در صورتي‌كه ميخواهيد فضاي خانه شما گرم و صميمي خيس آرم داده خواهد شد خوب ميباشد هنگام تعيين رنگ فرش ، رنگي بي آلايش و هماهنگ و تيره خيس از ديوارها تعيين فرماييد از جمله رنگ مسئله طوطيا اي فرش براي صميمي خيس آرم دادن اطراف مطلوب ميباشد .2- درصورتي كه دور و بر را كوچك خيس بخواهيم :در‌صورتي‌كه ميخواهيد فضاي خانه يا اين كه اتاق خويش را كوچك خيس نشانه دهيد مي‌توانيد از فرش هايي با طرح هاي تعالي استعمال فرمائيد . به كاربردن فرش در طرح هاي تعالي براي تالار هاي پذيرايي و اتاق خواب سبب ساز مي‌گردد كه فضاي خانه شما كوچك خيس از آن چيزي كه مي‌باشد نشانه داده خواهد شد . از جمله طرح افشان يك كدام از طرح هاي نامرتب و ريز ميباشد كه گوشه و كنار را نا مرتب و كوچك آرم مي‌دهد  .

اقدامات جهت خشك كردن فرش زماني كه آب به فرش نفوذ كند

۱۲ بازديد

1.از او‌لين اقداماتي كه قاليشويي در مشهد مجال ريختن آب بر روي فرش بايستي اجرا بخشيد اين ميباشد كه با ياري يك قاشق آب ريخته گرديده را در سوي خواب فرش خارج بكشيد و آن قدر اين فعاليت را ادامه دهيد تا مطمئن گرديد آبي‌رنگ در فرش بافي نمانده ميباشد.2.دو‌مين مرحله اين ميباشد كه با امداد يك دستمال يا اين كه حوله كم آب (ولي اسفنج عالي فعاليت مي نمايد چرا‌كه خواص جذب كنندگي بالايي دارااست)، سطح را به طور رفت و رجوع و برگشت در سوي و مغاير جهت فرش بكشيد تا محل موردنظر تماما كم آب خواهد شد.3. در سو‌مين و پاياني مرحله با حرارت ملايم از حوزه‌ پشت فرش (حرارت با مسافت باشد)، نصيب تر گرديده را كم آب فرماييد.

اولين فرش ماشيني ايران

۹ بازديد

اولي فرش ماشيني كشور ايران قاليشويي در مشهد در شهر كاشان بافته شد و اول سبك آن به حدود سال 1350 گشوده ميشود، همينطور به نترسي مي اقتدار اظهار كرد كه اول گزينه فرش ايجاد گرديده به طريق ماشيني در خاورميانه نيز به شمار مي آمد. شهرستان كاشان به خيال و خاطر اين كه قلب تپنده صنعت نساجي ميهن به اكانت مي آمد دارنده كارگاه هاي ريسندگي و بافندگي بسيار متعددي بود كه به نوعي در صنعت نساجي كلام نخستين را در سرزمين مي زد. گفتني ميباشد كه‌اين مورد پيشگفتار اي براي بافت اوليه فرش ماشيني مرزو بوم در شهرستان كاشان آماده آورد. اول دستگاهي كه با امداد آن توانستند اولي قالي ماشيني را ساخت نمايند، دستگاهي فرانسوي به اسم ژاكارد و بدست شخصي فرانسوي به اسم "ماري ژاكارد" بود. خصوصيت پر رنگ ابتدايي ترين فرش ماشيني جمهوري اسلامي ايران اين بود كه بسيار نادر وزن، حاوي پرزهاي كوتاه، ايجاد گرديده با ياري الياف تصنعي و همينطور كيفيت مناسب بافته گرديده بود. اين مورد موجب شد تا فرهنگ وتمدن و صنعت به قاليبافي نفوذ پيدا كند و بافت آن را به طرق نوين ايفا دهد. از ساير خصوصيت هاي بارز اول فرش ماشيني كاشان اين بود كه با سرعت بسيار بالا ساخت‌و‌ساز شد.همان طور كه اگاهي داريد جهت بافت فرش دستبافت مجال متعددي صرف مي‌گردد و حتي اين قابليت وجود دارااست كه حدود يك ماه و يا اين كه بيشتر نيز به ارتفاع انجامد. اين مسئله پاره اي زمان بر شد تا براي عموم جا بيافتد به همين خيال و خاطر مستلزم فرصت بود تا بتوان آن را به ساخت و ساز انبوه رساند. در همين حين بود كه تجار از بلژيك فرش هاي ماشيني را وارد ميهن كردند كه دارنده كيفيت خوب و قابل قبولي بود. اين مورد موجب شد تا خريداري فرش ماشيني به مكان فرش دستبافت براي عموم كشور ايران جا بيفتد و ترويج پيدا نمايد. فرش هاي ماشيني كه به بازار عرضه ميشد دارنده مزيت هاي برتري نسبت به فرش دستبافت بودند و آن اين بود كه هم با سرعت بالا ساخت و به بازار عرضه مي شدند و هم اين كه از قيمت خوب خيس و مطلوب تري نسبت به فرش دستبافت برخوردار بودند.ادله قيمت ارزان فرش هاي ماشيني اين بود كه فرش هاي ماشيني در كارگاه ها با الياف تصنعي و مصنوعي كه قيمت خوب تري نسبت به الياف طبيعي داشتند، ساخت‌و‌ساز مي شدند و به ساخت‌و‌ساز انبوه نيز مي رسيدند. گفتني ميباشد كه سپرده گذاري بيشتر روي اين صنعت موجب شد تا شهر كاشان تحت عنوان قطب ساخت‌و‌ساز فرش ماشيني جهان و يا اين كه خوب بگوييم پايتخت فرش ماشيني دنيا شناخته گردد.

پيش به ســــــوي تحـــــصيلات تكــــميلي فرش

۱۰ بازديد

همواره شنيدن خبر ها قاليشويي در مشهد بهتر مسرت نصيب ميباشد و بشر ميل داراست كه در آحاد معاش اين خبرها به او رسد. درين روز ها، خبر تاييد دانشجو در مدت فوق ليسانس را مي‌قدرت يك كدام از اين خبر ها بهتر قلمداد كرد كه بخشي از همسايه جامعه فرش از شنيدن آن ذوق زده شدند. در كنار شنيدن خبر ها خوش، انتظار به ثمر نشستن عمل‌هاي جوان ها نيز گرفتاري اي ميباشد كه همواره ذهن همگان را سرگرم داشته ميباشد. در‌اين مجال سعي در اين ميباشد كه با نگاهي زود گذر به فرايند تكوين اين زمان آموزشي، اين گرفتاري مطرح خواهد شد كه مبادا اين تمامي سعي و اميدواري به ثمر ننشيند. از آن جا كه پروسه تدوين و ثبت اين زمان مشابهت متعددي با عصر­هاي پيش داشته براين اساس اين موقعيت را در 4 پرده به مشاهده مي‌نشينيم.
پرده اوليه:
سال 1374 تعدادي مجموعه از خبرگان فرش در يادگرفتن و رشد، سازمان صنعت هاي دستي و جهاد سازندگي به طور موازي البته مستقل از يكديگر آغاز به تدوين زمان­هاي آموزشي براي فرش دستباف در سطح هاي متفاوت ديپلم، كارداني و كارشناسي نمودند. خروجي جلسات اين دسته‌ها به طور نرم افزار­هاي درسي نمود پيدا كرد و به طور وسيع­اي تاييد علم­آموز و دانشجو در مدرسه هاي، مركزها يادگرفتن بهتر و كالج­هاي مملكت شروع شد.
در به عبارتي مجال توده قابل مراعات­اي از كارشناسان و خبرگان با طرح سؤالات اساسي و مهم نظير چگونگي تأمين استاد، تجهيزات آموزشي، كتاب و ... عكس‌العمل‌هاي متفاوتي آرم دادند. برخي معتقد بودند كه‌اين شغل بايستي به طور كاملً متوقف گردد چون با فضاي خالي بدون شوخي در تأمين مبنا­هاي مهم ياد دادن و تعلم، به حيث وي اين شغل اتلاف وقت و سرمايه ميباشد. در مقابل بعضي معتقد بودند كه با منش­اندازي اين زمان‌ها به ندرت اين موردها برطرف گردد. بين اين دو حيث به طور كاملً مختلف، عده اي نيز بودند كه ايده ها وسط داشتند.

گليم و گبه چگونه نقش هايشان بوجود آمدند؟

۱۱ بازديد

البته اين سختي ها و قاليشويي در مشهد تعابير امروز شكسته گرديده و مي‌بينيم كه چه‌گونه اثر هاِ گبه بافان و گليم بافان توانسته افكار هنرمندانِ نوگراي غرب را به خويش درگير داشته و بر روي ديوار وسيع ترين و مشهورترين شركت هاي هنري عالم به اكران و انتقاد گذارده گردد.اسرار مستتر و مخفي در قواعد خلق و خويِ نقوشِ گبه و گليم هاي بساير بي آلايش ( و به ظن بعضا تماما پيشرو و امروزي)، در روز ها و روزگاراني ثبت شد كه احتمالا معاش كوچ نشيني و غار نشيني هنوز جريان داشت و از كنار هم قرار به چنگ آوردن پوست هاي رنگين حيوان ها زيراندازهايي اخلاق و رفتار ميشد كه امروز در امروزي ترين بافته هاي دستي و ماشيني مشاهده خواهيم كرد.رمز پنهان و تبارك در ضابطه خويِ نقوشِ گبه و گليم كه تفاوت تعالي آن با اثرها نقاشانِ والا حهان را آشكار مي نمايد، عدم به كارگيري از خط و نقطه در ساخت و ساز انواع و فرم هاست. در واقع اين سطح هاي رنگي مي باشند كه از كنار هم قرار دريافت كردن، گونه هاي را مي آفرينند. ضابطه رنگ در گبه و گليم رسمي ميباشد كه به اعتقاد و باور اينجانب هنوز هم دنياي امروزي و نو غرب به صحت به سر آن پي نبرده ميباشد.اكثري از نقاشانِ اسم آورِ غرب نظير موندريان، در اويل قرن بيستم، نو به انديشه برهم زدن گونه هاي منحني افتادند و بعد از تجربيات متفاوت به فرم هاي هندسي روي اوردند. اگرچه در مقررات رنگ نيز به اصول جديدي روي آوردند البته هيچ زمان حتي بعد ها تا اين فرصت نتوانسته اند برهان جذابيتِ هنرمندانه اي كه در نقوش گبه و گليم پنهان ميباشد را بدرستي پيدا نمايند و بسيار علاقمندم با همياري و استعانت قسمت فرهنگي سازمان اكو، سوله هاي آموزشي ديگري با فرصت مطلوب براي پرداختن و تشريح اين قواعد و اصول براي علاقمندان برپا خواهد شد.