آرشیو اردیبهشت ماه 1401

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

رفوگری فرش در قالیشویی

۸ بازديد
از آنجایی که هر فرش در معرض حاد شدن و جراحت دیدن به گذر زمان فرصت میباشد، قالیشویی در مشهد هنر رفوگری فرش پس از هنر قالی بافی پدید آمد. در واقعیت هنر رفوگری کامل کننده هنر فرشبافی میباشد و تا‌هنگامیکه منزل های ما بوسیله فرش ها تزیین میشوند این هنر وجود خواهد داشت. دست اندرکاران مختلفی دست به دست هم میدهند تا فرش نیاز به رفوگری در قالیشویی نیاز پیدا میکند.
بعضی از کارداران مشتمل بر ذیل میباشد :
پوسیدگی فرش
بید زدگی
رطوبت
حریق سوزی یا این که سوختگی
پاره گی فرش
به کارگیری زیاد که سبب از میان رفتن تار و پود فرش میگردد.
در اینجاست که هنر رفوگران با ارزش شده در واقع شغل آن ها مانند فعالیت پزشکی میباشد که مریض مشرف به موت را از مرگ نجات می‌دهند. مهارت درین فن مستلزم به یاد دادن دریافت کردن، تمرین و استحصال تجربیات میباشد. پیش از استارت هرکاری رفوگر باید فرش را پهن کرده و آن را به اعتنا نظارت و ترازو و نوع جراحت دیدگی آن را رسیدگی کند اما در حیث بگیرید که با پرداخت فرش فرق دارااست.
00:00 | 00:13
فیلم رفو کردن فرش های پاره در سوله
رفوگری و نوسازی فرش های دستباف پاره گردیده
همانگونه که در صدر اشاره گردیده برای مثال عواملی که نیاز به بازسازی و رفوگری در فرش را ساخت می کند پاره گی فرش میباشد.
الیاف فرش ها در معرض پاخوردگی و آلودگی ناشی از گرد وخاک و یا این که حتی تابش نوروروشنایی خورشید به گذر زمان مجال پوسیده و به تدریج پاره میگردند.
فرش های دستباف که بها دنیوی بالایی دارا‌هستند، برای مراقبت زیبایی و قدمت خویش نیاز به رفوگری و نوسازی در قالیشویی ها دارا‌هستند.
نکته مهمی که در هنگام رفوگری فرش دستباف یا این که فرش ماشینی بایستی در لحاظ داشت تعیین رنگ مطلوب میباشد.
در صورتی در گزینش رنگ توجه کافی انجام نگردد مکان رفوشده به دیده خواهد آمد و از بها قالی معدود خواهد کرد.
هماهنگی رنگ نخ ها به کاررفته در رفوگری با رنگ های اساسی نخ فرش بسیار دارای اهمیت میباشد.

پاک کردن شمع از روی مبل: سرما؟ گرما؟ یا هر دو؟

۹ بازديد
کلاً دو نحوه سرد کردن و گرم کردن مبنای شغل برای جداسازی پارافین و تمیز کردن قالیشویی در مشهد شمع از روی مبل به‌شمار می آیند. در‌این طریق‌ها عملکرد می‌گردد تا مبل و روکش آن زخم ندیده و به صورت اول باقی بماند.
تمیز کردن شمع از روی مبل با سوز و سرما
در شیوه نخستین، می‌اقتدار با سرد کردن شمعی که بر روی مبل چکیده یا این که به‌شکل یک عده ریخته گردیده نسبت به رفع آن مبادرت کرد. در شرایطی‌که این لکه روی کوسن یا این که تزئِینات جداشدنی مبل باشد، می‌قدرت این فعالیت را با قرار دادن به عبارتی نصیب در سردخانه اعمال بخشید. در غیر این شکل، قرار دادن کیسه یخ روی لکه شمع تا جداگانه شدن بی نقص آن از مبل راه‌حل قابل قبولی میباشد.
ولی در هر درحال حاضر قبل از شروع عمل تا سرد شدن بی نقص پارافین شکیبایی نمائید. چون پارافین نصفه جامد قادر است روی مبل پخش گردیده و عمل را دشوارتر کند.
نظافت کردن شمع از روی مبل با گرما
در این‌شیوه از اتو و یک لایه ورقه سپید و فارغ از چاپ یا این که پارچه معمولی به کارگیری میکنیم. می‌قدرت قبل از شروع به فعالیت لیبل مبلمان را که به ترازو تحمل گرما در قسمت روکش مبل اشاره دارااست.
تمیز کردن شمع از روی مبل با اتو بسیار سهل میباشد و با یکسری توشه تکرار اتوکشی در نصیب هایی که به شمع آغشته‌اند قابل اجرا میباشد.
برای اعتقادوباور از زخم ندیدن مبل می‌اقتدار گرمای اتو را در نصیب خرد و پنهانی از مبل تست کرد. برای ساخت و ساز این گرما هم‌اینگونه می‌قدرت از سشوار نیز استفاده نمود.
در غایت از ادغام شامپو فرش یا این که ریکا با آی گرم و یک تکه پارچه پاک نیز می‌اقتدار برای مرحله پایانی تمیز کردن شمع از روی مبل و رفع اثرها ما‌نده از شمع بر روی آن استفاده کرد.

شستشوی فرش با جوش شیرین

۸ بازديد
استعمال از جوش شیرین یک طریق کاربردی جهت لکه برداری  قالیشویی در مشهد و شستشوی فرش ماشینی است.
روند لکه برداری فرش با جوش شیرین
برای شستشوی فرش با جوش شیرین آغاز لکه را با آب بشویید آن‌گاه روی لکه پارچه پاک و سپید و کم آبی بگذارید و بردارید تا جایی که لکه منزه خواهد شد.
در لحاظ داشته باشید که لکه را به طور عمودی مالش دهید تا پیشرفت نیابد.
در مرحله آتی لکه را بوسیله سرکه سپید تر فرمایید برای این شغل سرکه سپید را داخل بطری اسپری بریزید و روی لکه اسپری نمایید‌.
اعتنا نمائید که فرش را بی نقص تر نکنید ولی پیش از این عملیات سرکه را روی یک قسمت خرد و پنهان فرش آزمایش کنید تا از عدم رنگ دهی و جراحت فرش اعتقادوباور حصول فرمائید‌.
اکنون پودر جوش شیرین را روی لکه بریزید تا حدی که لکه بی نقص پوشانده خواهد شد پس از سپری شد تعدادی دقیقه لکه را بمالید و بعد از لکه برداری جوش شیرین را با جاروبرقی بردارید.
این طرز برای از در بین بردن بوی بد فرش نیز بسیار اثر گذار میباشد.
کارشناسان قالیشویی افرا، برای شستشوی فرش های شما در خانه راه و روش کارهایی را ارائه میکند: شستشوی فرش با جوش شیرین یکی آن هاست که می‌توانید از آنان به کارگیری نمایید در غیر این شکل می توانید با به کار گیری از توصیه آنلاین در وبسایت فرش های خویش را جهت شستشو به ما بسپارید.
چه وقتی از شستشوی فرش با جوش شیرین به کار گیری کنیم؟
خلال شوینده های شیمیایی محلول های خانگی مانند محلول آب جوش و جوش شیرین لکه برر قابل قبولی برای فرش و مبل می باشند.
مخلوط یک فنجان جوش شیرین با یک فنجان پودر بوراکس و یک سری قطره روغن یک لکه بر فرش خانگی توانا به حساب میآید.
بوراکس منزه کننده میباشد که با خاصیت ویژه ای که داراست لکه ها را تخت گاز از فرش می زداید‌.
از امکان های فوق العاده جوش شیرین هم می‌قدرت به جذب عطر و دادن طراوت به فرش اشاره نمود.
مخلوط استثنایی لکه بر دیگر مخلوط جوش شیرین و برگ عطر میباشد که یکی‌از شایسته ترین لکه برها میباشد.
جوش شیرین به همدم نشاسته ذرت و پودر تالک نیز لکه فرش را نابود میکند. کالا فرش شما در به کارگیری از محلول التفات داراست فرش های سپید و کرم بیش از سایر رنگ‌ها در معرض آلودگی می باشند و بایستی هنگام تعیین لکه‌بر توجه کنید تا به پخش شدن لکه روی فرش یاری نکنند.
با ادغام جوش شیرین با خواص جاذب بودن توانمند و سرکه با داشتن اسید استیک واکنشی روی می‌دهد که لکه های رنگی مانند شربت روی فرش نیز تمیز می‌شوند.

آیا شستشوی فرش دستباف با شامپو فرش امکان پذیر است؟

۹ بازديد
فرشهای دستباف در مواردی که آلودگی یه خرده دارا هستند قالیشویی در مشهد به وسیله شامپو فرش پاک می گردند.
در شستشوی فرش دستباف با شامپو فرش، گزینش شامپو فرش بایستی بر حسب نوع و ماهیت لکه باشد.
هنگام این عملیات قطعا از قسمت بالای فرش آغاز به شستشو فرمائید تا دیگر ناچار نباشید روی بخشهایی که شامپو‌ فرش کشیده اید راه و روش بروید چون این فعالیت موجب لک شدن دوباره آن می‌گردد.
مسلما در لحاظ داشته باشید که کف شامپو را روی فرش بمالید زیرا آب فقط باعث چسبنده شدن فرش می‌شود و در غایت پوسیدگی.
فرش های دستباف بسیار حساس میباشند پس جهت پرهیز از لکه شدن فرش فورا بعداز آلوده و کثیف شدن مبادرت به نظافت کردن آن کنید.
بعضا از فرش های دستباف مانند ابریشم(شستشوی فرش ابریشم طبیعی) باید به طرز های تخصصی و به دست اشخاص حرفه ای شسته شوند.
چه نوع فرش های دستباف را میتوان با شامپو فرش شست؟
مهم ترین نکته برای آزمایش اینکه آیا فرش دستباف شما برای شستن با شامپو فرش مطلوب میباشد این میباشد که باخبر گردید که فرش تان رنگ پس می دهد یا این که نه.
به این مراد بخش کوچکی از دستمال سپید ی را تر فرمائید و روی نصیب کوچکی از فرش بکشید؛ در‌صورتی‌که دستمال سپید از فرش رنگی به خویش گرفت منطقی میباشد که عملیات شستشو را به مرکز ها قالیشویی دارای اعتبار بسپارید!
در غیر این شکل با رعایت موارد ذیل به راحتی میتوانید فرش دستباف خویش را در خانه به وسیله شامپو فرش منزه نمائید:
اول مبادرت بایستی غبارروبی فرش باشد که با حرکت دادن فرش و یا این که ضرباتی با تکه چوبی روی آن قابلیت و امکان پذیر میباشد.
فرش را در یک سطح شیبدار پهن فرمایید تا آب مازاد بسادگی از تحت آن بیرون گردد.
جایگاه حرارت آب بایستی ولرم باشد.
بعد از شستشو به وسیله دستمالی منزه فرش را پرزگیری نمائید.
برای کم آب کردن فرش دستباف آن را پشت به روشنایی خورشید و در فضای آزاد پهن نمائید و هیچ گاه از دستگاه های حرارتی به کارگیری نکنید.
بعد از کم آب شدن فرش با یک برس به نرمی به روی آن بکشید تا پرزها در مکان خویش قرار بگیرد.

طرز تهیه رنگ های گیاهی و رنگرزی گیاهی فرش از طریق این رنگ ها

۷ بازديد
برای رنگرزی گیاهی فرش آغاز بایستی قبل از هرچیزی طریق آماده ساختن رنگ متبوع را بلد باشید قالیشویی در مشهد تا بتوانید آن رنگ را تهیه و تنظیم کرده و رنگرزی را آغاز فرمایید ، در حال حاضر تنظیم ی بعضی از این رنگ ها را می‌آموزیم :
۱- رنگرزی گیاهی فرش به رنگ سپید
آغاز ظرفی والا برداشته و پشم را به هم پا ده گرم روغن آب کوهی و دو الی سه سطل آب که دمای آن ۲۵ جایگاه ی سانتی گراد میباشد داخل پیاله بخوابانید ، برهان این عمل این میباشد که از این نحوه چربی و جرم جان دار در پشم به صورت کل و کمال گرفته گردد. اکثری از اشخاص ممکن میباشد روغن آب کوهی نداشته باشند و یا این که نتوانند آن را یافت نمایند به همین برهان بجای آن می‌توانید از سودا نیز به مقدار ۵۵۰ گرم به کارگیری فرمایید.
 
۲- رنگرزی گیاهی فرش به رنگ سرخی (لاکی)
در حالتی که می‌خواهید پشمتان رنگی سرخی داشته باشد بایستی از لاکی (قرمزدانه) استعمال نمائید ، فعلا شاید با خویش بپرسید لاکی چیست و چه طور از آن استعمال کنیم؟
روی شاخه های برخی از درختان مانند درخت انجیر حشره هایی معاش می نمایند که به جنازه ی آن‌ها لاکی گفته می گردد. قرمزدانه از لاکی به طوری ایجاد میشود که لاکی شیره ی گیاه را میک زده و بعداز آن صمغی از خویش ترشح می نماید که هنگامی آن را صاف نمایند می قدرت قرمزدانه اخذ کرد.
برای سرخی کردن پشم آن را به یاروهمدم یک کیلو آهک به طور یک روز بی نقص در مقدار متعددی از آب می غلطانند ، بعداز سپری شد یک شبانه روز پشم را در یک آب سرازیر به قدری شست و شو می‌دهند که هیچ اثری از آهک در آن یافت نمیشود ، بعد پشم را به همپا یک و نیم کیلو زاج جوشانده و بعداز جوشیدن مجدد به عبارتی روند شست و شو را ایفا می‌دهند ، در غایت برای رنگرزی گیاهی فرش به رنگ سرخی می بایست حدود یک و نیم الی دو کیلو لیمو عمانی را کوبیده و در آب گرم جوشانده و آن گاه برای باری دیگر پشم را بجوشانید به این دلیل که با این فعالیت آب گرم به رنگ سرخی در می‌آید. این نکته فراموش نشود که برجسته و یا این که نادر رنگ بودن پشم به مقدار لیمو عمانی مستعمل بستگی دارااست.

در چه صورتی از وایتکس برای شستشوی فرش استفاده کنیم؟

۸ بازديد
همانگونه که اشاره شد گاهی لکه های فرش ماشینی با هر نحوه لکه بری قالیشویی در مشهد نابود نمی گردند و ما بدون چاره به به کارگیری از سفید کننده می شویم‌.
جهت شستن فرش با سفید کننده مسلما مفاد احتیاط تحت را رعایت فرمایید:
از محلول بسیار بسیار رقیق سفید کننده استعمال نمایید چون این مواد شستشو بسیار قدرتمند میباشد.
هنگام به کارگیری از آبژاور ماسک و عینک بزنید تا بخارات ناشی از آن به شما آسیبی نرساند درب را نیز گشوده بگذارید تا هوا در جریان باشد.
هنگام اسپری سفیدکننده روی لکه و آلودگی همگی نقاط را شستشو دهید تا مبتلا اختلاف رنگ نگردد و ترجیحاً از سفید کننده جهت شستن فرش رنگی به کارگیری نکنید چون ممکن میباشد باعث به پخش شدن رنگ و از در میان رفتن فرش خواهد شد.
‌آیا آب ژاور رنگ فرش را از میان می‌برد؟
در حالتی‌که طبق شیوه نامه مجال و مقدار غلظت در به کار گیری از محلول آبژاور رعایت نگردد با تکرار استعمال از سفید کننده در شستشوی فرش ماشینی شاهد از میان رفتن تار و پود فرش، پوسیدگی فرش بافت های زیرین، کوتاه شدن قدمت فرش و از دربین رفتن رنگ آن می‌شوید.
در واقع آبژاور شایسته ترین منزه کننده جهت فرش های سپید یا این که فرشهای ماشینی با مسئله پر‌نور میباشد که برای نظافت کردن لکه های کار کشته پر استفاده میباشد.

نحوه پاک کردن لکه چای از قالی های دستباف در قالیشویی

۷ بازديد
محافظت از فرش دستباف مطلقا به حفظ دقیقتری نسبت به فرش ماشینی دارااست. قالیشویی در مشهد به خصوص در هنگام تولید لکه بر روی آن مسلما باید با وسواس و علم بیشتری دست به عمل شویم. یک کدام از خطراتی که همواره در هنگام بروز لکه، فرش دستباف را ترساندن می کند خطر رنگ دهی و قاطی شدن رنگ در آن میباشد.
در شرایطی که در هنگام بروز لکه دمنوش در فرش دستباف رنگ آن پخش و قاطی شد باید قطعا از سرویس ها قالیشویی ها دراین باره استعمال فرمائید چرا‌که قالیشویی ها توسط شیوه مداد زنی این زخم را از در میان می‌برند. در شرایطی‌که لکه دمنوش ساخت‌و‌ساز گردیده بر روی فرش دستبافتان جدید باشد می‌توانید یه خرده محلول ماء الشعیر بر روی آن بریزید و بعد آن را منزه فرمائید.
نحوه دیگر به کارگیری از محلول شامپو فرش و آب سرد میباشد که اما باید این محلول را آغاز در کناره فرش خویش آزمایش نمایید تا مطمئن گردید که محلول آسیبی به فرش شما نخواهد زد. طرز آب سرد و سرکه سپید که در ابتدا به آن اشاره گردیده نیز قادر است روشی موءثر جهت نظافت کردن لکه دمنوش از روی فرش دستبافتان باشد.
تمیز کردن لکه دمنوش از روی فرش با ماست
گاهی با ریختن یه خرده از دمنوش بر روی فرش یا این که مبل ارزشمندتان روبرو میشوید و با ساخت لکه های تیره رنگ نگران میشوید که چطور لکه به یادماندنی نشود!
ما به شما یک راه‌حل اضطراری و اثربخش فراگیری می‌دهیم؛ راهکارهایی مانند جوش شیرین و یا این که سرکه وجود داراست البته استعمال از ماست سریعترین و شایسته ترین شیوه می‌باشد.
درصورتی که لکه دمنوش نو ساخته شده است آغاز دمنوش سطح فرش را به وسیله حوله های کاغذی و یا این که پدهای جاذب از روی فرش گردآوری فرمایید( توجه نمائید که حوله را روی فرش نکشید صرفا روی لکه گذارده و به آرامی بفشارید تا مکان ممکن دمنوش از روی فرش عده گردد)
بعد مقداری ماست را روی لکه قرار دهید و بوسیله یک قاشق آن را روی لکه پهن فرمایید.
یک الی دو ساعت شکیبایی فرمائید تا رنگ تیره دمنوش جذب ماست شود.
آن‌گاه با یک قاشق یا این که شمشیر ماست روی فرش را عده نمایید و با یک دستمال نمدار روی لکه را ماساژ بدهید.
گشوده هم یک ساعت طاقت نمائید تا لکه کم آب شود با این نحوه هیچ اثراتی از لکه باقی نمی ماند و هیچوقت به الیاف و بافت فرش زخم نمی‌رسد.

شستشوی موکت اداری در محل

۷ بازديد
از بخارشوی معمولاً جهت ضدعفونی کردن موکت ها در محل به کارگیری میگردد قالیشویی در مشهد و ولی دستگاه پولیشر که به دستگاه برس مجهز میباشد سطح وحتی لکه های بسیار عمیق موکت های چسبیده به زمین را به راحتی منزه می نماید.
طریق درست شستشوی موکت اداری
موکت های چسبیده به زمین در دور و اطراف‌های اداری به جهت اثبات بودن و عدم جابجا شدن به طبعً می‌بایست از سرویسهای شستشوی موکت در محل با دستگاه جهت پاک کردن استعمال نمایند.
پروسه موکت شویی در محل
1- شستشو با دستگاههای اختصاصی مجهز به پولیشر گران قدر و قابل انعطاف و مخزن آب گرم، شامپو و مواد لکه بر شروع می شود.
به این شکل که شامپو و مواد به سطح موکت اسپری می شوند و پلیشر آغاز به پاک کردن کلیه سطح موکت می‌نماید.
2- مرحله کم آب کردن به وسیله جاروبرقی های صنعتی شکل میگیرد که در واقع توان مکندگی فوق‌العاده این دستگاه منجر جذب مجموع آب و مایعات جانور بر روی سطح موکت می شود و این دستگاه حتی می‌تواند که همه پرز های روی موکت را بزداید.
مزایای به کار گیری از خدمت موکت شویی در محل های اداری
عدم نیاز به جابه جا کردن وسایل هنگفت بر روی موکت
شستشوی عمیق در حضور مشتری
پرهیز از تا خوردگی و چروک شدن موکت
هزینه کمتر نسبت به نحوه های دیگر
شستن در کمترین مجال

پس مانده‌های شامپو فرش

۹ بازديد
لکه‌هایی که به جهت پس باقیمانده‌ها مجدد ظواهر میشوند قالیشویی در مشهد از داخل خویش الیاف فرش هنگامی که حقیقتا آلوده میباشند و جدید پاک گردیده‌اند منشاء میگیرند. در اینگونه مواقعی، یه خرده از صابون خانگی ، شامپو فرش یا این که بقیه مواد تمیز کننده گزینه استعمال در مراحل شستشوی سنتی در فرش شما باقی می ماند. در فیض، بعد از کم آب شدن فرش، بقایای آن باقی میماند.
از آن جایی که پس باقی مانده صابون خانگی و شامپو فرش چسبناک میباشد، کثیفی را جذب می‌نماید. این دستور به ویژه در حوزه‌‌های مالامال تردد خطر زاست، چون هر توشه که فردی روی فرش روش می‌رود، کثیفی پاهایش به پس ما‌نده شامپو فرش بر روی الیاف فرش می‌چسبد.
این سخنان توضیح می دهد که چرا فرش‌هایی که با طرز‌های سنتی و از جمله با شامپو فرش منزه می شوند، تخت گاز آلوده و کثیف می گردند. حتی در‌حالتی که فرش را جاروبرقی بکشید، این عمل منجر آزاد شدن خاک چسبیده به شامپو فرش‌هاس باقی‌مانده باطن الیاف نمی شود. به لحاظ می رسد که به عبارتی لکه‌ها مجدد ظواهر میشوند، البته واقعیت این میباشد که خاک و غبار جدیدی میباشد که به بقایای شامپو فرشِ روی الیاف فرش می‌چسبد.
در انتها
این مورد ها دلایل اساسی بدتر شدن ظواهر فرش شما بعد از نظافت کردن میباشند. در صورتی به محض کم آب شدن فرش، لکه‌هایی را مشاهده کردید، نشتِ آب به احتمال زیاد تقصیر‌کار میباشد. به عبارت معمولی‌خیس، نشتِ آب از تر شدن بیش تر از حد فرش و پشت آن نتیجه ها میشود.

پاک کردن لکه شیر از روی فرش

۸ بازديد
شیر تحت عنوان یکی مفیدترین و پراستفاده‌ترین خوراکی‌ها و آب میوه‌ها شناخته می گردد قالیشویی در مشهد که معمولاً اشخاص به طور روزمره از آن به کارگیری می‌نمایند. ریخته شدن شیر بر روی فرش‌ها می تواند منجر ساخت و ساز لکه و بوی نامطبوعی گردد و در غایت حس ناخوشایندی به اشخاص منتقل نماید. روی هم رفته شایسته ترین مجال برای پاک کردن اشکال لکه‌ها خصوصاً لکه شیر از روی فرش به عبارتی لحظه ریخته شدن آن میباشد و در حالتی‌که لکه کم آب و کهنه خواهد شد عمل برای پاک کردن آن طاقت فرسا میشود. به دنبال مقاله به تحقیق شیوه‌های نظافت کردن لکه شیر از روی فرش پرداخته می گردد.
از دربین بردن لکه شیر از روی فرش
به عبارتی‌طور که گفته شد ریخته شدن مایعات و مواد متفاوت همانند شیر، چربی‌ها، ادرار خردسالان، جوهر، خون، آب میوه‌ها و … بر روی فرش‌ها و بقیه اسباب و اثاث منزل امری طبیعی میباشد و ممکن میباشد بارها حادثه بیفتد. نحوه‌های متفاوت و زیادی برای تمیز کردن لکه بر روی فرش وجود دارا هستند و به عبارتی‌طور که گفته شد شایسته ترین طریق پاک کردن اشکال لکه‌ها لحظه‌ای میباشد که لکه تازگی ساخت و ساز گردیده و هنوز کم آب و کهنه نشده میباشد.
برای از میان بردن لکه شیر جدید می‌اقتدار از شامپو فرش‌ها بهره برد. در‌این نحوه می‌قدرت پاره ای شامپو فرش را در باطن یه خرده آب حل کرد و آن گاه کمی از آن را بر روی محل لکه سرازیر شد. بعد می‌اقتدار با به کارگیری از یک برس قابل انعطاف محل لکه را به خیر برس کشید و آن‌گاه اذن اعطا کرد که محلول 10 تا 15 دقیقه بر روی فرش باقی بماند. بعداز این مرحله می‌قدرت با به کارگیری از یک دستمال تر منزه محل لکه را به نیکی منزه کرد. برای آنکه بوی لکه شیر به خیر و خوبی از دربین برود عالی میباشد که‌این پروسه یک‌سری سکو تکرار خواهد شد.
نظافت کردن لکه شیر کم آب و کهنه از روی فرش
لکه‌های شیر در حین تازگی تنها در توا‌ن یکی‌از آلودگی معمولی می‌باشند و به عبارتی‌طور که گفته شد با شامپو فرش از فی مابین میروند ولی با اعتنا خواص ترش شدگی شیر، کپک زدن و فاسد شدن آن، در حین کهنه شدن میتواند بوی بسیار بدی داشته باشد و به مشقت منزه خواهد شد. روی هم رفته تمیز کردن لکه قهوه از روی فرش، لکه چربی، لکه شیر، لکه جوهر و … وقتی که کهنه گردیده باشند عمل دشواری میباشد و بایستی از آیین نامه‌های ویژه‌ای بهره برد. هنگامی که بازه متعددی از ریخته شدن شیر بر روی فرش قبلی باشد و کهنه گردیده باشد می‌قدرت از سرکه برای پاک کردن آن بهره مند شد.