نحوه پاک کردن لکه چای از قالی های دستباف در قالیشویی

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

نحوه پاک کردن لکه چای از قالی های دستباف در قالیشویی

۸ بازديد
محافظت از فرش دستباف مطلقا به حفظ دقیقتری نسبت به فرش ماشینی دارااست. قالیشویی در مشهد به خصوص در هنگام تولید لکه بر روی آن مسلما باید با وسواس و علم بیشتری دست به عمل شویم. یک کدام از خطراتی که همواره در هنگام بروز لکه، فرش دستباف را ترساندن می کند خطر رنگ دهی و قاطی شدن رنگ در آن میباشد.
در شرایطی که در هنگام بروز لکه دمنوش در فرش دستباف رنگ آن پخش و قاطی شد باید قطعا از سرویس ها قالیشویی ها دراین باره استعمال فرمائید چرا‌که قالیشویی ها توسط شیوه مداد زنی این زخم را از در میان می‌برند. در شرایطی‌که لکه دمنوش ساخت‌و‌ساز گردیده بر روی فرش دستبافتان جدید باشد می‌توانید یه خرده محلول ماء الشعیر بر روی آن بریزید و بعد آن را منزه فرمائید.
نحوه دیگر به کارگیری از محلول شامپو فرش و آب سرد میباشد که اما باید این محلول را آغاز در کناره فرش خویش آزمایش نمایید تا مطمئن گردید که محلول آسیبی به فرش شما نخواهد زد. طرز آب سرد و سرکه سپید که در ابتدا به آن اشاره گردیده نیز قادر است روشی موءثر جهت نظافت کردن لکه دمنوش از روی فرش دستبافتان باشد.
تمیز کردن لکه دمنوش از روی فرش با ماست
گاهی با ریختن یه خرده از دمنوش بر روی فرش یا این که مبل ارزشمندتان روبرو میشوید و با ساخت لکه های تیره رنگ نگران میشوید که چطور لکه به یادماندنی نشود!
ما به شما یک راه‌حل اضطراری و اثربخش فراگیری می‌دهیم؛ راهکارهایی مانند جوش شیرین و یا این که سرکه وجود داراست البته استعمال از ماست سریعترین و شایسته ترین شیوه می‌باشد.
درصورتی که لکه دمنوش نو ساخته شده است آغاز دمنوش سطح فرش را به وسیله حوله های کاغذی و یا این که پدهای جاذب از روی فرش گردآوری فرمایید( توجه نمائید که حوله را روی فرش نکشید صرفا روی لکه گذارده و به آرامی بفشارید تا مکان ممکن دمنوش از روی فرش عده گردد)
بعد مقداری ماست را روی لکه قرار دهید و بوسیله یک قاشق آن را روی لکه پهن فرمایید.
یک الی دو ساعت شکیبایی فرمائید تا رنگ تیره دمنوش جذب ماست شود.
آن‌گاه با یک قاشق یا این که شمشیر ماست روی فرش را عده نمایید و با یک دستمال نمدار روی لکه را ماساژ بدهید.
گشوده هم یک ساعت طاقت نمائید تا لکه کم آب شود با این نحوه هیچ اثراتی از لکه باقی نمی ماند و هیچوقت به الیاف و بافت فرش زخم نمی‌رسد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.