پيش به ســــــوي تحـــــصيلات تكــــميلي فرش

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

پيش به ســــــوي تحـــــصيلات تكــــميلي فرش

۱۱ بازديد

همواره شنيدن خبر ها قاليشويي در مشهد بهتر مسرت نصيب ميباشد و بشر ميل داراست كه در آحاد معاش اين خبرها به او رسد. درين روز ها، خبر تاييد دانشجو در مدت فوق ليسانس را مي‌قدرت يك كدام از اين خبر ها بهتر قلمداد كرد كه بخشي از همسايه جامعه فرش از شنيدن آن ذوق زده شدند. در كنار شنيدن خبر ها خوش، انتظار به ثمر نشستن عمل‌هاي جوان ها نيز گرفتاري اي ميباشد كه همواره ذهن همگان را سرگرم داشته ميباشد. در‌اين مجال سعي در اين ميباشد كه با نگاهي زود گذر به فرايند تكوين اين زمان آموزشي، اين گرفتاري مطرح خواهد شد كه مبادا اين تمامي سعي و اميدواري به ثمر ننشيند. از آن جا كه پروسه تدوين و ثبت اين زمان مشابهت متعددي با عصر­هاي پيش داشته براين اساس اين موقعيت را در 4 پرده به مشاهده مي‌نشينيم.
پرده اوليه:
سال 1374 تعدادي مجموعه از خبرگان فرش در يادگرفتن و رشد، سازمان صنعت هاي دستي و جهاد سازندگي به طور موازي البته مستقل از يكديگر آغاز به تدوين زمان­هاي آموزشي براي فرش دستباف در سطح هاي متفاوت ديپلم، كارداني و كارشناسي نمودند. خروجي جلسات اين دسته‌ها به طور نرم افزار­هاي درسي نمود پيدا كرد و به طور وسيع­اي تاييد علم­آموز و دانشجو در مدرسه هاي، مركزها يادگرفتن بهتر و كالج­هاي مملكت شروع شد.
در به عبارتي مجال توده قابل مراعات­اي از كارشناسان و خبرگان با طرح سؤالات اساسي و مهم نظير چگونگي تأمين استاد، تجهيزات آموزشي، كتاب و ... عكس‌العمل‌هاي متفاوتي آرم دادند. برخي معتقد بودند كه‌اين شغل بايستي به طور كاملً متوقف گردد چون با فضاي خالي بدون شوخي در تأمين مبنا­هاي مهم ياد دادن و تعلم، به حيث وي اين شغل اتلاف وقت و سرمايه ميباشد. در مقابل بعضي معتقد بودند كه با منش­اندازي اين زمان‌ها به ندرت اين موردها برطرف گردد. بين اين دو حيث به طور كاملً مختلف، عده اي نيز بودند كه ايده ها وسط داشتند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.