همواره شنيدن خبر ها قاليشويي در مشهد بهتر مسرت نصيب ميباشد و بشر ميل داراست كه در آحاد معاش اين خبرها به او رسد. درين روز ها، خبر تاييد دانشجو در مدت فوق ليسانس را ميقدرت يك كدام از اين خبر ها بهتر قلمداد كرد كه بخشي از همسايه جامعه فرش از شنيدن آن ذوق زده شدند. در كنار شنيدن خبر ها خوش، انتظار به ثمر نشستن عملهاي جوان ها نيز گرفتاري اي ميباشد كه همواره ذهن همگان را سرگرم داشته ميباشد. دراين مجال سعي در اين ميباشد كه با نگاهي زود گذر به فرايند تكوين اين زمان آموزشي، اين گرفتاري مطرح خواهد شد كه مبادا اين تمامي سعي و اميدواري به ثمر ننشيند. از آن جا كه پروسه تدوين و ثبت اين زمان مشابهت متعددي با عصرهاي پيش داشته براين اساس اين موقعيت را در 4 پرده به مشاهده مينشينيم.
پرده اوليه:
سال 1374 تعدادي مجموعه از خبرگان فرش در يادگرفتن و رشد، سازمان صنعت هاي دستي و جهاد سازندگي به طور موازي البته مستقل از يكديگر آغاز به تدوين زمانهاي آموزشي براي فرش دستباف در سطح هاي متفاوت ديپلم، كارداني و كارشناسي نمودند. خروجي جلسات اين دستهها به طور نرم افزارهاي درسي نمود پيدا كرد و به طور وسيعاي تاييد علمآموز و دانشجو در مدرسه هاي، مركزها يادگرفتن بهتر و كالجهاي مملكت شروع شد.
در به عبارتي مجال توده قابل مراعاتاي از كارشناسان و خبرگان با طرح سؤالات اساسي و مهم نظير چگونگي تأمين استاد، تجهيزات آموزشي، كتاب و ... عكسالعملهاي متفاوتي آرم دادند. برخي معتقد بودند كهاين شغل بايستي به طور كاملً متوقف گردد چون با فضاي خالي بدون شوخي در تأمين مبناهاي مهم ياد دادن و تعلم، به حيث وي اين شغل اتلاف وقت و سرمايه ميباشد. در مقابل بعضي معتقد بودند كه با منشاندازي اين زمانها به ندرت اين موردها برطرف گردد. بين اين دو حيث به طور كاملً مختلف، عده اي نيز بودند كه ايده ها وسط داشتند.
دوشنبه ۰۳ آبان ۰۰ | ۱۴:۳۴ ۱۱ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است