چطور لكه هاي مختلف فرش و موكت را بشوييم؟

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

چطور لكه هاي مختلف فرش و موكت را بشوييم؟

۹ بازديد

لكه هاي فرش ممكن ميباشد براي هركسي واقعه بيفتند. قاليشويي در مشهد در‌اين نوشته‌ي‌علمي قصد داريم طريق سريع و كوتاه قاليشويي بعضي از لكه هاي شايع را فراگيري دهيم تا خويش در خانه به شستشوي فرش و موكت بپردازيد.

شستشوي فرش از لكه چاي و قهوه:لكه چاي و قهوه روي فرش و موكت مانند لكه زدايي شير ميباشد و بايستي نخست مازاد آن را برداشت و با آب نصفه گرم و كمي مايع خرقه شويي آنزيم دار و اسفنج آن را منزه كرد و درصورتي كه لكه ها گشوده باقي ماند از آب اكسيژنه ۵ درصد و پاره اي آب لكه زدايي را ادامه دهيد تا خوب تميز خواهد شد و آن‌گاه با دستمال محل را كم آب نمائيد و مالش دهيد تا زيبايي خويش را پيدا نمايد و مثل گذشته پاك و قشنگ شود.
شستشوي فرش از لكه چسب:لكه چسب ها به عنوان مثال سختترين و پايدارترين لكه هايي مي باشند كه مي اقتدار از آنها اسم پيروزي. لكه چسب قادر است زيبايي و جلوه فرش شمارا تماما از في مابين چيره شود. براي شستشوي فرش از لكه چسب، بسيار اصلي ميباشد كه هرچه سريعتر به لكه برداري بپردازيد تا لكه چسب از ميان برود. براي تزكيه اين لكه ها در آغاز به اندازه يك قاشق غذاخوري مايع پاك كننده با PH مطلوب مانند شامپو فرش را با دو فنجان آب ولرم تركيب فرماييد و همينطور ميتوانيد يه خرده نيز آمونياك به آن اضافه فرمائيد تا چسب ها را به راحتي بتوانيد منزه نماييد. ولي اعتنا داشته باشيد كه درصورت به كار گيري زياد از آمونياك ممكن ميباشد فرش شما زودتر پوسيده گردد. فراموش نكنيد كه بعد از شستشوي فرش با آمونياك مسلما فرش را آب بكشيد تا آمونياك از بافت آن بيرون خواهد شد.
شستشوي فرش از لكه قطرات شمع:لكه شمع خيلي شايع وجود ندارد ولي ممكن ميباشد براي شما هم اتفاق افتاده باشد كه پاره اي شمع روي فرش يا اين كه موكت شما بريزد. نخست با يك خنجر يا اين كه كارتك، لكه شمع را تا جايي كه ممكن ميباشد برداريد و بعد يك برگه كم آب كن روي نقطه مور دنظر بگذاريد و بعد از آن يك اتوي داغ را روي كم آب كن يا اين كه پاكت بگذاريد بعد از يك سري دقيقه شمع به صفحه مي چسبد در شكل لزوم اين عمل را چندبار تكرار نماييد. در زمان به كارگيري از اتو مواظب باشيد كه فرش يا اين كه موكت را نسوزانيد.
شستشوي فرش از تنباكو و نيكوتين:يك كدام از ديگر از لكه هاي دشوار و استوار نسبت به شستشوي فرش لكه تنباكو ميباشد. درصورتي كه شما هم عشق متعددي به سيگار و قليان داريد اين نكات را به خيال داشته باشيد كه شايسته ترين تميز كننده براي لكه هاي تنباكو و نيكوتين گليسيرين ميباشد. در صدر يه خرده از گليسيرين را روي محل متبوع بريزيد و به آرامي آن را پاك فرمائيد آنگاه مجدد اين فعاليت را اعمال دهيد .آن‌گاه به قاليشويي ياشستشوي فرش با شامپو فرش بپردازيد.
شستشوي فرش از لكه دوده:لكه دوده يك كدام از لكه هايي كه بيشتر در فصل‌زمستان و به انگيزه پر‌نور كردن بخاري يا اين كه آبگرم كن صورت مي‌دهد. براي از دربين بردن اثرها دوده بويژه بر روي فرش يا اين كه موكت تيره بايد پاره اي نمك و جوش شيرين روي لكه بپاشيد و با اسفنج فرش را بماليد بعد فرش را جاروبرقي بكشيد و با شامپو فرش بشوييد.
شستشوي فرش از لكه آدامس:لكه آدامس گاه مي‌تواند بسيار آزاردهنده باشد. براي از در بين بردن لكه آدامس بايد از يخ بهره برد به اين شكل كه قطعات يخ را روي آدامس قرار دهيد تا آنكه به طور كاملً مشقت بار و آسيب پذير خواهد شد آن گاه براي از ميان بردن اثر ها آن از يك مواد شستشو به كار گيري نمائيد.
شستشوي فرش از لكه جوهر خود كار:در شرايطي‌كه شما هم علم آموز يا اين كه فرزند كوچك داريد به طبع براي شما هم پيش آمده ميباشد كه روي فرش يا اين كه موكت شما جوهري خواهد شد؛ براي اين خواسته لكه را به آرامي با محلول آب و سركه سپيد منزه نماييد. اما دقت داشته باشيد كه واحد سنجش سركه اي كه استعمال ميكنيد به اندازه اي نباشيد كه تارهاي فرش را حاد نمايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.