روش نگه داري و شستشوي گليم

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

روش نگه داري و شستشوي گليم

۱۲ بازديد

يك براش را در محلول قرار دهيد  قاليشويي در مشهد  و آن را به آرامي در سوي عمودي نسبت به فرش تكان دهيداز برس اسكراب با مو نسبتا توانمند به كارگيري فرمائيد و آن را در توان اشباع شدن مرطوب نمائيد نه عدد آن حد كه محلول از آن بچكد. براش را به آرامي در سوي عمودي روي فرش جنبش دهيد، از يك كناره استارت فرماييد و براش را به بالا و زير بصورت تداخلي به تكان درآوريد. به همين طرز براش زدن را ادامه دهيد تا وقتي كه مجموع فرش را پاك كرده باشيد.
الياف هاي فرش وقتي كه مرطوب ميباشند بسيار آسيب پذير مي گردند بدين ترتيب در صورتي شدت به خرج دهيد ممكن ميباشد زخم ببينند.وقتي كه به ريشه ي فرش رسيديد، براش را بر روي آن ها بصورت عمودي جنبش دهيد اما نيازي وجود ندارد براي توشه دوم بصورت افقي روي آن ها فعاليت فرماييد.هر فرصت كه به لحاظ مي‌رسد براش كم آب گرديده، آن را مجدد مرطوب نمائيد.استعمال از فرچه و شامپو فرش
براي توشه دوم براش را در زمان قالي‌كوچك (در سوي افقي ) بكشيدپس از اينكه آحاد قالي‌كوچك را در سمت و سوي عمودي با محلول پاك كننده برس كشيديد، برس را از چپ به راست بكشيد. از يك كناره استارت نماييد به كناره ديگر و به برس زدن ادامه مشاهده كرد تا وقتي كه فرش تماما پاك خواهد شد.
شستشوي گونه هاي گليم در منزل
اين مراحل را در طرف ديگر قالي‌كوچك تكرار نماييد.زماني كه قالي‌كوچك را در هر دو جهت برس كشيديد، آن را به طرف ديگر برگردانيد. روي ديگر قالي كوچك را دقيقا به همين طريق منزه فرماييد، اينك قالي‌كوچك به طور كامل منزه ميباشد.
در صورتي فرش خيلي آلوده و كثيف ميباشد قابليت و امكان دارااست بخواهيد فرايند شست وشو و نظافت را در هر دو طرف دو يا اين كه سه توشه تكرار نماييد.با قرار دادن براشتان بصورت بدون نقص در تحت آب، همگي محلول شستشو و گرد و خاك را از مو براشتان تميز فرمائيد. زماني كه مطمئن شديد باقي‌مانده اي از محلول تميزكننده به جا نمانده ميباشد برس را با آب گرم تر فرماييد و آن را روي فرش بصورت عمودي و بعد بصورت افقي تكان دهيد تا آن را بشوييد.
ممكن ميباشد بخواهيد بيش تر از يكبار فرش را با يك برس منزه و مرطوب بشوييد تا يقين نتيجه ها نمائيد كه هيچ نوع آلودگي ويا محلول پاك كننده در الياف ها باقي نمانده ميباشد.در شكل قابليت و امكان از يك شلنگ براي شست و شوي قالي كوچك استعمال فرماييد ولي اذن ندهيد قالي كوچك به طور كامل تر گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.