شستشوی فرش در نهر

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

شستشوی فرش در نهر

۶ بازديد
شستشوی فرش به طرز سنتی در طول‌های پیشین و در جای ‌هایی قالیشویی در مشهد که اشخاص دسترسی به رودخانه و نهر داشتند، بسیار سهل و آسان بود. آغاز فرش را در آب جاری قرار می‌دادند تا فرش به طور کامل تر گردد؛ بعد از آن آن را از آب بیرون می‌کردند و با مواد شستشو کهن مانند چوبک و با به کارگیری از پاروهای والا می‌شستند. بعداز این مرحله مجددا فرش را در نهر آب قرار می‌دادند تا ماده شوینده بیرون گردیده و فرش به طور کامل منزه خواهد شد. آن‌گاه فرش را روی سنگ‌ها به طور شیب‌دار و در مقابل فروغ آفتاب قرار می‌دادند تا فرش به طور کامل کم آب گردد.
نکات اصلی در شستشوی فرش به شیوه سنتی
فعلا و به خصوص در طهران بیشتر اشخاص از سرویس ها قالیشویی برای شستشوی فرش به کار گیری می‌نمایند؛ البته در شرایطی‌که وقتی خواستید خودتان در خانه فرش بشویید، بعد از دریافت کردن گردوغبار توسط جاروبرقی خوب میباشد، فرش را روی سطحی که با موزاییک پوشانده گردیده و یا این که سطح سیمانی قرار دهید.
در حالتی که فرش شما دستبافت میباشد به هیچ وجه از آب گرم برای شستن آن استعمال نکنید؛ چون احتمال رنگ پس دادن فرش وجود دارااست. بعداز تر کردن فرش از شوینده‌های ملایم و منحصر شستن فرش مانند شامپو فرش به کارگیری نمائید. برای از در بین بردن لکه‌ها پودر صابون خانگی اعجاز می‌نماید.
بعداز شستشو تا مکان ممکن با یاری پارو آب را از فرش بیرون فرمایید. بعد فرش مرطوب را در معرض جریان هوا قرار دهید تا به طور کامل کم آب خواهد شد. بعداز کم آب شدن، فرش را در جهت خواب آن جارو نمائید تا جلوه اول خویش را به دست بیاورد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.