انواع جنس فرش ماشینی کدامند؟

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

انواع جنس فرش ماشینی کدامند؟

۶ بازديد
متاع فرش از مهم ترین کارداران تاثیرگذار در گزینش فرش‌های منزل میباشد. قالیشویی در مشهد فرش‌ها بخشی از چیدمان خانه میباشند که به تدریج عوض میگردند؛ به همین عامل، دوام و بها آن ها التفات متعددی پیدا می‌نماید. فرش‌های ماشینی فی مابین دوستداشتنی‌ترین فرش‌هایی قرار دارا هستند که در بیشتر منزل‌های اهل ایران وجود دارا‌هستند. ارزش مطلوب، همانندی بالا به فرش‌های دستباف و سهولت در قالیشویی از دلایل عمده بسط این فرش‌ها در جمهوری اسلامی ایران میباشند.
فرش‌های ماشینی از حدود ۵۰ سال پیش در کشور ایران اشاعه پیدا کردند. به انگیزه تقاضای کلان در کشور ایران و گران بودن اشکال دستباف، فرش‌های ماشینی خیلی زود به محبوبیت رسیدند. ساخت‌و‌ساز انبوه فرش‌های ماشینی از ده سال ۶۰ شروع شد و تعدادی سوله تولیدها خویش را به بازار عرضه کردند.
متاع فرش های ماشینی تا به امروز با تغییرات متعددی یار بوده میباشد. به کارگیری از مواد کیفیت خوب برای ساخت‌و‌ساز انبوه مداقه متعددی داراست، چون این باور به دست میاید که خطاها کمتری در هنگام فرآیند تشکیل داد ایجاد خواهد شد.
فناوری و تنوع الیاف فرش
فناوری تشکیل داد و الیاف متفاوت در چگونگی پایانی فرش، نقشی اصلی دارا هستند. همینطور مجموعه‌بندی اشکال متاع فرش ماشینی بر پایه ی نوع موادی میباشد که در تشکیل داد الیاف آن آیتم به کار گیری قرار میگیرند.
اکریلیک به وسیله بیشتر سازندگان فرش در عالم تحت عنوان شایسته ترین فرآورده فرش ماشینی در لحاظ گرفته می گردد. این ماده تشابه متعددی به الیاف طبیعی مانند پشم داراست و در مقایسه با مواد دیگر از دوام و چگونگی بسیار بالایی برخوردار‌است. همینطور فرش‌های اکریلیک، ارزش بسیار قابل قبولی داشته و شستشوی آن ها در قالیشویی ریلکس‌خیس میباشد.
مواد ذیل از سایر موادی می‌باشند که در بافت فرش به شغل میروند:
پلی پروپیلن: این ماده به جهت مقاومت در قبال رطوبت و بافتی مشابه به پشم از آوازه متعددی شامل است.
پلی آمید: ماده‌ای انعطاف‌پذیر که میتواند، وزن متعددی را تحمل نماید و نظافت کردن آن بسیار آسوده میباشد.
پشم: مناسب‌ترین الیاف طبیعی که بافتی قابل انعطاف داشته و رنگ‌آمیزی آن اشباع خیر و خوبی را ارائه می دهد.
پلی استر: پلی استر به فرش، جلوه‌ای درخشان میبخشد و آن را مانند فرش‌های ابریشمی نماد میدهد.
الیاف BCF: نخ‌های تصنعی و مصنوعی که با روشی مکانیکی پردازش گردیده و پیش از کتف زدن یا این که بافتن پررنگ می شوند.
ابریشم تصنعی: ابریشم تصنعی برای فرش‌های دارنده بافت کوتاه و متراکم به فعالیت می‌رود.
کتف و تراکم فرش
کتف و تراکم دو استدلال اساسی دیگر در بافت فرش ‌های ماشینی می‌باشند. کتف به تعداد گره‌های جانور در هر متر مربع در پهنا فرش گفته می شود. به عنوان مثال، یک فرش سه در چهار ۱۰۰۰ کتف دارنده ۳۰۰۰ گره در پهنا خویش میباشد. تعداد گره‌های فرش را شاخه‌های فلزی بافندگی معین می‌نمایند. از سوی دیگر، تراکم فرش به تعداد گره‌‌ها در هر متر مربع در حین آن گفته میگردد. واضح میباشد که تراکم فرش از کتف آن بیشتر خواهد بود.
هرچه تراکم و کتف فرش فراتر باشد، فشردگی گره‌های فرش بیشتر بوده و فرش استحکام بالاتری خواهد داشت. روی هم رفته، کتف فرش از مداقه بیشتری برخوردار‌است و کمپانی‌های قالیشویی نیز این دلیل را در انتخاب ارزش شستشوی فرش ها در لحاظ می گیرند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.