مواد قليايي

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

مواد قليايي

۱۳ بازديد

مواد قليايي به جهت اينكه در دما و وغلطت، قاليشويي در مشهد وضعيت شيميايي به خويش مي‌گيرند؛ ميتوانند به الياف فرش اسيب هاي شديدي را وارد كنند. از همين رو مي بايست اين 2 مورد را در هنگام به كارگيري از مواد قليايي به صورت منظم در اختيار گرفتن فرمائيد تا آسيبي به فرش وارد نشود.
يكي‌از مهم‌ترين مواد شستشوي قليايي كه معمولا هنگام شستشوي فرش استعمال ميشود؛ منفعت سوزآور ميباشد. اين ماده پاك كننده به گذر زمان مجال سبب از في مابين رفتن رنگ قالي ميگردد.
مواد احياكننده فرشبراي رنگ بري فرش مي بايست از مواد احياكننده استعمال شود. يك كدام از داراي اسم و رسم ترين مواد آيتم به كار گيري در اين باره، هيدرو سولفيت سديم ميباشد. اما هيدرو سولفيت سديم سبب جراحت وصال به بافت رنگي فرش ميگردد. براي پيشگيري از اين زمينه ميتوانيد از ماده اسيد استيك براي خنثي كردن واحد سنجش قليايي بودن هيدروسولفيت سديم به كار گيري نماييد و يااينكه آبكشي فرش را در طول زمانبر اعمال دهيد تا كاملا ماده احياكننده از روي فرش تميز خواهد شد.
مواد اكسيد كنندهيكي مواد پر كاربرد اكسيد دار، تركيبيات كلردار ميباشد كه موجب از دربين رفتن بافت هاي فرش مي گردد. ولي ذكر اين نكته نيز ضروري ميباشد كه مواد كلردار تميزي و شفافيت متعددي را به قالي مي‌بخشد. از همين رو عالي ميباشد مواد شستشو معتبري كه در بازار ميباشد را براي پاك كردن فرش به كارگيري نمائيد تا كمترين جراحت به الياف آن وارد خواهد شد.
عده بندي
با اعتنا به اينكه تعيين ماده هاي شوينده نامناسب جزء مهم‌ترين عواملي ميباشد كه سبب نابود شد و جراحت وصال به فرش ها گرديده و تاثيرات متعددي را در كيفيت آن مي‌گذارد. به همين ادله ما تحت عنوان قاليشويي در مشهد جراحت هاي هر نوع مواد شوينده را مطرح كرديم تا با دقت به نكات بيان شده بتوانيد انتخابي مطلوب را براي شستشوي فرش هاي خويش داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.