چطور از تداخل رنگ در فرش ابريشم جلوگيري كنيم؟

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

چطور از تداخل رنگ در فرش ابريشم جلوگيري كنيم؟

۱۰ بازديد

يكي مهمترين وظايفي كه قاليشويي ها قاليشويي در مشهد در طي شستشوي فرش گل ابريشم برعهده دارا‌هستند، پرهيز از تداخل رنگ ميباشد! البته چه اقداماتي مي بايست در‌اين راستا اعمال گيرد؟
روند مختلفي براي خودداري از بروز اينگونه اتفاق‌اي وجود داراست. در مرحله اوليه، فرش مي بايست كاملا جارو كشيده خواهد شد تا گرد و غبار و هرگونه زباله از في مابين برود. حتي گهگاه فرش را معلق ميكنند تا بوي نامطبوع آن از دربين برود.
اكنون نوبت به شستشو مي رسد. فرش در مسير دستگاه قرار مي گيرد تا شوينده هاي مطلوب بر روي آن ريخته و شستشو شروع گردد. توجه داشته باشيد كه شوينده هاي آيتم به كار گيري هيچگونه آسيبي را به الياف و رنگ فرش وارد نميكنند. در قاليشويي‌هاي اتومات با دقت به نوع فرش شما كه ابريشم ميباشد. هيچگاه از شوينده هاي اسيدي و حتي قليايي به كار گيري نميشود. شوينده هاي خنثي شايسته ترين مورد براي خودداري از پس‌دهي رنگ فرش مي باشند.
عدم به كار گيري از آب گرم و تر نكردن فرش، آن هم يك سري ساعت پيش از شستشو و استعمال از شوينده، مثلا مواقعي‎‌ست كه با مقصود خودداري از پس دادن رنگ فرش در شستشوي فرش گل ابريشم آيتم دقت قرار مي‌گيرد.
بعداز شستشوي بدون نقص، آبگيري جامعي اعمال مي‌گيرد. در قاليشويي هاي خود كار هيچگاه بعد از شستشوي فرش آن را لول نمي كنند چون مي دانند كه‌اين فعاليت با تداخل رنگ يار و همدم ميباشد. از همين رو آن را به طور پهن گرديده و يا اين كه حتي معلق قرار مي دهند.
حرف انتها
در‌صورتي‌كه از فرش ابريشم در خانه خويش استعمال مي‌ نماييد، يك كدام از وظايف شما جاروكشي مداوم آن ميباشد. اما براي اين جاروكشي بايستي از سرمكنده به كارگيري فرماييد. برس هاي ضربه اي و يا اين كه حتي چرخان به تارو پود فرش گل ابريشم شما جراحت مي رساند و حتي كرك هاي آن را نادر مي نمايد. حتي حركت دادن قالي‌كوچك در فضاي خارج، اذن مي دهد تا گرد و غبار آن خارج كشيده گردد و از طرفي رايحه نامطبوع آن نيز از در بين برود.
با اين درحال حاضر ميباشند اشخاصي كه مجال و صبر جاري ساختن اين امور را ندارند، از همين رو با فايده گيري از اشخاص كارشناس، وظيفه اعمال امور را به آن‌ها سپرده و صرفا خواستار فرش ابريشمي تندرست و منزه خويش مي باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.