روش نگه داري و شستشوي گليم

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

روش نگه داري و شستشوي گليم

۱۱ بازديد

گليم ها نيز بعضيً در روي   قاليشويي در مشهد  سنگ و موزائيك و سراميك كف اطاق بر اثر پاخوردن جنبش مي نمايند . براي خودداري از اين آيتم مي اقتدار از آسترهاي اسفنج مانند يا اين كه كانال هاي توري از متاع ( پي او سي ) قابل انعطاف استفاده كرد. اين آسترها بايد كوچكتر از بعد ها فرش باشند.ويا نيز باچند قطره چسب چوب در كناره هاي آن آن‌ها را اثبات كردوموقع انتقال باكمي آب گرم از سطح ها جداگانه كرد. .
پاك كردن لكه ها :▪ لكه آدامس را با يخ محكم فرمائيد . با احتياط با ياري يك كاردك آن را از سطح گليم مستقل نمائيد .▪ لكه شمع را با يخ محكم كنيد . با احتياط با ياري يك كاردك آن را از سطح گليم غير وابسته فرماييد.▪ لكه جوهر بي آلايش ( دوات ) را با مقداري ماست ادغام فرماييد و توده فرمائيد . اين شغل را يك سري نوبت جاري ساختن دهيد تا تماماً جوهر جذب ماست خواهد شد.▪ آبميوه ، چاي ، شير ، شكلات و قهوه را با آب نصفه گرم و صابون خانگي و يا اين كه شامپو پاك فرمائيد.▪ مايعات شيرين ( شربت ، چاي شيرين و ... ) پوسيدگي گليم را تسريع مي نمايد. مسلماً اثر اين مايعات را سريعاً از گليم منزه كنيد.▪ براي زدودن اثرات روغني و چربي و واكس از صابون خانگي و سركه سپيد و تميز كننده هاي خنثي استعمال نمائيد .▪ اثرات خون و تخم مرغ با محلول نمك ، صابون خانگي و سركه سپيد با آب نصفه گرم منزه مي گردند.▪ جهت زدودن دوده، به ويژه بر روي موكت تيره رنگ، روي لكه نمك بپاشيد. بعداز ۵/۱ ساعت با جارو برقي آن را تميز نمائيد.
شستشوي گليم :ـ سفارش ميشود شستشوي گليم را به شركت ها داراي اعتبار قاليشوئي بسپاريد . پيش از شستشو گرد و خاك از گليم زدوده خواهد شد. از شامپوي منحصربه‌فرد فرش به كارگيري فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.