پاك كردن لكه قديمي چايي از فرش

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

پاك كردن لكه قديمي چايي از فرش

۱۰ بازديد

يك قاشق غذاخوري (۱۵ ميلي‌ليتر) مايع   قاليشويي در مشهد  كاسه‌شويي، ۱ قاشق غذاخوري سركه مقطر و ۲ پيمانه (۴۷۰ ميلي‌ليتر) آب سرد را با يكديگر ادغام فرمائيد. مواد را درون ظرفي پلاستيكي يا اين كه شيشه‌اي بريزيد و آنان را تماما با يكديگر تركيب نمائيد. مواد ادغام‌گرديده را به هم بزنيد تا مجموع موادسازنده مو جود در آن تماما با يكديگر ادغام شوند.
اعتنا داشته باشيد كه نخست بايستي مايع پياله‌شويي را در سركه حل نمائيد و آنگاه آب را اضافه فرماييد.
۲. پارچه‌اي منزه و كم آب را داخل محلول فرو فرمائيد و آن را روي لكه بماليدكناره‌اي از پارچه را درون محلول منزه‌كننده ببريد. آن گاه به‌آرامي پارچه را روي فرش فشار دهيد تا مجموع لكه چاي به محلول آغشته خواهد شد. توجه فرمائيد كه آحاد بخش‌هاي لكه، حتي بخش‌هايي كه قطره‌هاي متفرقٔ چاي ريخته ميباشد نيز به محلول تميز‌كننده آغشته شوند.
۳. از نصيب كم آب پارچه براي جذب رطوبت اضافهٔ جان دار به كار گيري فرمائيدپارچه را روي لكه قرار دهيد تا محلول تميز‌كننده و چاي جان دار در آن جذب پارچه شوند. در شكل لزوم از پارچهٔ كم آب ديگري به كار گيري نماييد تا از پخش‌شدن لكهٔ چاي پرهيز خواهد شد. تاهنگاميكه لكه به طور كامل از در ميان برود، اين مراحل را ادامه دهيد.
۴. فرش را با آب سرد بشوييد و حوصله نماييد تا كم آب گرددآب سرد را روي بخش موردنظر اسپري فرماييد و بعد از آن با پارچه‌اي منزه، روي فرش فشار دهيد تا آب جانور در آن جذب پارچه گردد. اين فعاليت موجب مي‌گردد كه تك تك مايع كاسه‌شويي و سركهٔ مو جود در فرش منزه خواهد شد و فرش‌تان ظاهري به طور كامل جديد پيدا نمايد. طاقت فرماييد كه فرش با جريان هوا تماما كم آب خواهد شد و آن‌گاه بخش موردنظر را جاروبرقي بكشيد.بخش موردنظر را به‌ اندازه‌اي تر نمائيد كه فرش مرطوب خواهد شد، اما از آب اشباع نشود. در شرايطي‌كه اسپري نداريد، براي مرطوب‌كردن فرش ميتوانيد پارچه‌اي پاك و تر را روي فرش فشار دهيد.
فراموش نكنيد كه قطعا از آب سرد استعمال نمائيد، زيرا به كار گيري از آب گرم يا اين كه داغ موجب اثبات‌شدن لكه مي‌گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.