راهنماي پاك كردن لكه‌هاي شمع روي فرش

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

راهنماي پاك كردن لكه‌هاي شمع روي فرش

۱۰ بازديد

همان گونه كه اشاره شد  قاليشويي در مشهد   ريخته شدن شمع آب گرديده بر روي فرش و لكه‌هاي آن از مشكلاتي به حساب ميآيد كه اكثر زمان ها اشخاص با آن مواجه گرديده‌اند.
سواي شك وترديد شايسته ترين مجال براي از در بين بردن هر لكه‌اي از سطح ها گوناگون، زماني ميباشد كه لكه ساخت گرديده و هنوز مواد آن جديد ميباشد؛ در فيض اين قضيه براي پارافين يا اين كه موم شمع هم درستي مي‌نمايد.
از اين‌رو خوب ميباشد، تزكيه لكه‌هاي شمع روي فرش يا اين كه موكت به جهت بافت‌دار بودن سطح فورا صورت پذيرد.
اكثر كساني كه با ايراد شمع آب گرديده روي فرش مواجه مي گردند، درپي راهكاري مطلوب براي تزكيه لكه‌هاي آن مي باشند.
به‌طور كلي خوب ميباشد تا تزكيه پارافين فورا بعد از ريخته شدن بر روي فرش و در شرايط قابل انعطاف صورت بپذيرد ولي گه گاه اشخاص با پارافين جامد بر روي سطح مواجه مي گردند.
به دنبال طريق‌هاي تزكيه لكه‌هاي شمع از روي فرش را در وضعيت‌هاي متعدد ذكر ميكنيم:
از دربين بردن لكه‌هاي شمع روي فرش فورا بعد از ريخته شدندر حالتي كه شاهد ريخته شدن پارافين آب گرديده شمع بر روي سطح هاي بافت‌دار مانند فرش بوديد، پيشنهاد مي شود فورا موم شمع را در وضعيت قابل انعطاف با تمركز فراوان توسط قاشق از روي سطح برداريد.
بعد از برداشتن مواد اساسي شمع از روي سطح فرش، مي بايست نسبت به زدودن لكه‌ها مبادرت كرده و از مواد تميزكننده براي از در ميان بردن لكه‌ها به كارگيري نمائيد.
از دربين بردن لكه‌هاي شمع روي فرش بعد از جامد شدنگه گاه ممكن ميباشد فورا بعداز ريختن موم شمع بر روي فرش، متوجه آن نشويد و با پارافين جامد بر روي فرش مواجه گرديد.
در اينگونه حالتي، مي‌اقتدار از طريق‌هاي سرد كردن و حرارت دادن براي تزكيه لكه‌هاي شمع روي فرش بهره برد.
در طرز سرد و گرم كردن پارافين جامد بايستي نخست تا جايي كه ممكن ميباشد با استعمال از جسم تيز مانند نوك خنجر آشپزخانه يا اين كه حتي ناخن به تراشيدن موم جامد روي فرش مبادرت نمائيد.
بعد يكسري تكه يخ را درون كيسه پلاستيكي بريزيد و براي چندين دقيقه بر روي موم ما‌نده قرار دهيد تا به طور كامل محكم خواهد شد و درپي مجددا موم‌هاي محكم گرديده را بتراشيد.
در گام‌بعدي با به كار گيري از جاروبرقي و شاتون منحصر پاك كردن اثاث خانه و مبل به تزكيه موم‌ها از روي فرش مبادرت نماييد.
در مرحله آنگاه مي بايست كيسه‌هاي كاغذي قهوه‌اي (كاغذهاي آيتم استعمال در خشكشويي) يا اين كه دستمال كاغذي حوله‌اي را بر روي لكه قرار داده و اتو با مرتبه حرارت معدود و سواي بخار را روي آن بكشيد تا موم جذب برگه يا اين كه دستمال كاغذي گردد. اين فعاليت را چند توشه با ردوبدل كيسه‌هاي كاغذي يا اين كه دستمال تكرار نماييد تا ديگر موم جذب نشود.
در قدم پايان با استعمال از دستمال آغشته به موادي زيرا الكل مالشي (ايزوپروپيل) %۷۰، آمونياك خانگي، سركه يا اين كه روغن‌هاي گياهي به از في مابين بردن لكه‌هاي باقي مانده بر روي فرش مبادرت نماييد.

آموزش شمع سازی از صفر تا صد با 10 درس رایگان

به عنوان فردی که تجربه ساخت شمع را دارم، اغلب این سوال از من پرسیده می شود که چطور شمع درست می کنی؟ اکثر افراد از شنیدن این که فرایند شمع سازی چیزی بیشتر از ذوب کردن موم، افزودن عطر و رنگ و سپس ریختن آن در ظرفی فتیله دار است، شگفت زده می شوند. با این اوصاف، این کار چیزی بیشتر از هنر و در واقع یک علم است. مثل هر علمی، شما باید تحقیق و مدام آزمایش کنید تا به نتیجه درست برسید. البته چنین آزمون و خطایی زمان بر و پر هزینه خواهد بود.

ساختن شمع را چه برای هدیه دادن و چه برای خودتان یا فروش انجام می دهید، توصیه می شود که آن را جدی بگیرید. شما نمی توانید یک شمع کامل را یک روزه بسازید. در واقع، ممکن است چند ماه طول بکشد تا به رمز و راز ساخت یک شمع خوش بو و خوش ساخت دست پیدا کنید. این مقاله به شما نمی گوید که چه طور یک شمع بسازید، بلکه اصول این کار را آموزش می دهد. لیست کامل روغن های گیاهی

در واقع این مقاله روی سه ​​اصل تاکید دارد:

1-تحقیق کردن

2- تهیه مواد لازم در مقادیر کم

3- تست همه شمع ها و یادداشت برداری

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.