ترمیم پوسیدگی فرش

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

ترمیم پوسیدگی فرش

۶ بازديد
در‌حالتی که فرش در تاثیر بودن در مکان مرطوب پوشیده گردیده باشد (مشخصه آن این میباشد که در‌صورتی‌که فرش را با دست تا بزنیم، صدای شکستن چله ها و پاره شدن آن‌ها به طور کامل به گوش میرسد)، قالیشویی در مشهد می بایست پیش از قالیشویی ترمیم خواهد شد و ترمیم پوسیدگی فرش به‌این شکل میباشد که می بایست بوسیله سوزن کوتاه و نخ ابریشم تاب داده گردیده، آحاد بخش های پوسیده را دوخته و علاوه بر شغل می بایست چله های حاد گذشته قطعا با پرچم خارج کشیده شوند و در جا هایی که فرش تماما پاره گردیده می بایست مشاهده کرد:

در‌صورتی‌که پود آن بخش پاره گردیده بود، با قیچی به طور کامل چیده خواهد شد.

در حالتی‌که دو پود سلامت بود می بایست یک پود روی سوزن و یک پود آن تحت سوزن قرار بگیرد. بعد از آن تا پایان بنابراین میدوزیم. در هنگام رجوع و برگشت (زیرا ترمیم پوسیدگی می بایست تماما تا انتها محل پوسیدگی دوخته گردیده و به بخش تندرست ریشه ها رسد)، در‌حالتی که به نصیب راز ریشه عکس العمل کردیم، نباید بخش های انتهای ریشه را با پرچم خارج بکشیم زیرا در شرایطی‌که این شغل را بکنیم، رج ها به هم خورده و ضمنا، هنگام بازگشت نیز بایستی یک تکه نخ به رینگ ای که ساخت گردیده و می‌خواهیم به رج دیگر برویم بسته تا رج ها فراموش نشوند و این تکه نخ ها را در انتها عمل خارج بکشیم.


در صورتیکه میانه فرش بودیم، برای رجوع و برگشت کافی میباشد از به عبارتی محل رفت سوزن را وارد ستون آتی گره ها بکنیم و ستون آجل گره ها را بدوزیم. بعداز ایفا این شغل ما می‌توانیم بخش پاره گی پوسیدگی را که احتمالا وجود داراست، به وسیله غلبیره (ترمیم) اصلاح کنیم.

در آحاد فعالیت های دوخت، چه پارچه باشد و چه پوسیدگی و چه ترمیم، همت کنیم که ریشه های قبل فرش را خارج کشیده و تنها ریشه نو را تا حد سه رج یار با ریشه قدیم در فرش وارد کنیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.