آموزش پاک کردن انواع لکه از روی فرش

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

آموزش پاک کردن انواع لکه از روی فرش

۶ بازديد
به چه شکل لکه ی رو فرش را منزه کنیم؟ برای نظافت کردن لک ها از روی فرش دستبافت، ماشینی، ابریشم و .. شما میتوانید طبق راهنمای پایین فعالیت نمائید ولی در شرایطی‌که حس می‌کنید که لکه ی روی فرش، موکت و یا این که مبلمان شما جزو لکه های طاقت فرسا و جراحت رسان به بافت فرش شماست با یک قالیشویی دارای اعتبار تماس حاصل نمایید و نوع لکه روی فرش خویش را اعلام فرمائید تا سرویسکاران خویش را به محل اعزام نمایند و آغاز به لکه برداری نمایند. قالیشویی در مشهد

درین نوشته ی علمی کوشش کرده ایم بعضا از روشهای لکه برداری در خانه را به شما فراگیری دهیم. دقت داشته باشید که لکه برداری ها به طور گام به گام صورت پذیرد تا آسیبی به فرش شما نرسد.

۱- لکه های نوشیدنی، شیر، چایی و قهوه با آب گرم و صابون خانگی ، با شامپو فرش و یا این که مایع کاسه شویی منزه می شود.

۲- برای نظافت کردن لکه های اساسی مرغ با نمک، از صابون خانگی و سرکه سپید به کار گیری نمائید به گونه ای که به نرمی روی لکه بکشید که منجر پخش شدن لکه در فرش نشود.

۳- برای تمیز لکه های چربی شما می‌توانید از بنزین به کارگیری نمایید و بعد از لکه گیری پاره ای فرش را به هم اکنون خویش رها نمایید تا بوی بنزین از روی فرش شما برود.

۴- لکه لاک بوسیله استون حذف می گردد. ( اعتنا فرمائید که فرشهای دستبافت، ابریشم و رنگهای طبیعی را ابدا با استون منزه نکنید زیرا سبب ساز میشود رنگهای فرش شما بهم بریزد. برای تمیز کردن لکه لاک توجه بالایی بایستی داشته باشید در غیر این شکل به یک دارای تخصص قالیشویی بسپارید.

۵- لکه های رنگ روغن با تربانتین حذف میشوند. ( تربانتین یا این که روغن تربانتین مایعی میباشد روغنی که از تقطیر انگم گونه های درختان کاج بدست می آید و مصارف صنعتی و دارویی دارااست. ماده آلی آنان از تیم ترپن‌ها میباشند و ساختار ملکولی مختلف دارا هستند. تربانتین یا این که Turpentine یک محلول شیمیایی به صورت روغن میباشد این مخلوط مخلوطی از هیدروکربنهای دو رینگ‌ای با فرمول C۱۰H۱۶ میباشد)

۶- لکه قیر با با محلول اکالیپتوس

۷- لکه جوهر را با ماست می توانید حذف نمائید به صورتی که ماست را روی لکه متبوع خویش ریخته و با زدودن نصیب متبوع لکه برداری کندید

۸- لکه های کهن و کهنه با کف ریش و خمیر دندان در محل لکه ریخته و با دستمال کم آب نمائید

در ذیل برخی از مواد لکه برداری را نیز معرفی
یک کدام از دیگر از لکه برهای فرش مقداری پودر جوش شیرین روی فرش ریخته و آنگاه سرکه سپید را اضافه فرمایید و بعد از نقطه نهایی کف کردن با دستمال سرکه را برداشته و بعداز کم آب شدن جوش شیرین را جارو نمایید.

از محلول سرکه و نمک نیز در لکه بری استعمال میشود.

همینطور از محلول پراکسید هیدروژن در لکه بری پروتئین ها و خون ها به کارگیری می گردد.

مخلوط پودر ذرت + ۱٫۲ جوش شیرین نیز در لکه بری کاربرد دارااست.

برای نظافت کردن لکه چاشنی از آب لیمو + آب استعمال نمائید

لکه آدامس را با یک تکه یخ و روی آن و بعد با کارد بردارید
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.