روش های پاک کردن انواع لکه بروی قالی آشپزخانه

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

روش های پاک کردن انواع لکه بروی قالی آشپزخانه

۶ بازديد
لکه های گوناگون طرز های متفاوتی برای منزه شدن و منزه شدن دارا هستند. قالیشویی در مشهد شستشوی فرش از این لکه ها نیز گوناگون میباشد. به همین استدلال بایستی با اشکال لکه ها و نحوه های منحصر به فرد به آنان آشنا گردید تا کارایی خوب و پیروز تری در‌این خصوص داشته باشید. گونه های لکه هایی که ممکن میباشد بر روی قالی آشپزخانه با دقت به دور و بر قرارگیری آن با آنان مواجه خواهد شد، عبارت اند از لکه زردچوبه، لکه زعفران، لکه آب میوه، لکه چربی و روغن، لکه دمنوش یا این که قهوه، لکه سس گوجه خارجی، لکه پروتئینی، لکه شیر و ماست و … که پیرو به رسیدگی آنان می‌پردازیم.ولی پیش از اینکه طریق های نظافت کردن لکه را توضیح دهیم ما یک نوشته‌علمی در ارتباط نحوه تعیین فرش آشپزخانه نوشته ایم که میتوانید آن را رسیدگی نمایید.
تمیز کردن لکه زردچوبه
در شکل قابلیت تلاش فرمایید لکه زعفران را سریع از روی فرش تمیز نمایید و نگذارید بر روی آن باقی بماند. برای شستشوی فرش از این لکه یک دست را روی آن قرار دهید و به آرامی فشار دهید. یک قاشق ریکا را با جوش شیرین ترکیب فرمائید و بر روی لکه قرار دهید. بوسیله یک مسواک محلول را به طور دایره ای بر روی فرش بکشید. آن‌گاه توسط پارچه ای قابل انعطاف و پاک نم دار آن را تمیز کرده و پاک نمائید.
نظافت کردن لکه زعفران
در حالتی که زعفران کم آب بر روی فرش ریخته باشد برای از میان بردن آن می بایست کشیدن جاروبرقی بروی فرش را گزینش نمائید. البته در حالتی‌که که فرش شما با زعفران تر لکه شد‌ه‌است، برای شستشوی آن از پارچه ای پنبه ای و سپید که نم دار و مرطوب میباشد یاری بگیرید. نباید لکه را بمالید. چون سبب ساز گرانقدر شدن آن می گردد. این شغل را به طور مکرر تکرار فرمائید.
تمیز کردن لکه چربی و روغن
برای شستشوی فرش از لکه روغن و چربی کارایی نمایید هرچه سریع خیس مبادرت فرمائید. هرچه روغن و چربی بر روی فرش بیشتر باقی بماند، طاقت فرسا خیس از میان می رود. کارایی نمائید تا‌وقتی‌که لکه نو میباشد آن را توسط دستمالی منزه و یا این که خنجر از روی فرش بردارید. برای نظافت کردن روغن از حلال های رنگی به کار گیری نمائید. برای استعمال از آنها یک لیتر آب ولرم را با یک قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن ۳ در صد ترکیب فرمائید و با برس بر روی لکه بکشید. این محلول را نباید برای مقطع متعددی روی فرش بگذارید و سریع منزه فرمائید. در شیوه دیگر می‌توانید از جوش شیرین و نشاسته نیز استعمال فرمائید و آن را به آرامی بر روی فرش بمالید تا لکه از فی مابین برود.
تمیز کردن لکه دمنوش یا این که قهوه
برای شستشوی فرش و از دربین بردن و تمیز کردن لکه دمنوش و قهوه از روی فرش آشپزخانه در شکل ماشینی بودن آن آغاز پارچه ای سپید را به مواد شستشو آغشته کرده و یک سری توشه و برای بازه چندین دقیقه بر روی لکه فرش فشار دهید. بعد ۱۵ دقیقه به آن زمان دهید و با پارچه سپید دیگری آن را کم آب فرمایید. در‌صورتی‌که با این شیوه لکه به خیر و خوبی از دربین نرفت میتوانید برای نظافت کردن این لکه از سرکه سپید نیز به کارگیری فرمائید. بعد از آن یه خرده آب ولرم بر روی لکه ریخته و حدود یک ساعت چشم به راه بمانید تا فرش کم آب خواهد شد. این طریق را تا‌وقتی‌که لکه از فی مابین رود، ادامه دهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.