روش اول شستن موکت

در اين سايت مي توانيد به جواب سوالات خود در مورد قاليشويي دست يابيد

روش اول شستن موکت

۶ بازديد
آغاز بایستی روی سطح موکت را بهتر جاروبرقی بکشید و لکه‌های مشهود قالیشویی در مشهد را با به کار گیری از محلول لکه‌بر مخصوصی که در دکان‌های زنجیره‌ای یافت میگردد از میان ببرید. آحاد نحوه‌هایی که برای نظافت کردن گونه های فرش، تابلو فرش، گلیم و حتی موکت سفارش می گردند با مرحله جاروکشی استارت خواهند شد. جاروکشیدن خاک سست، گرد و غبار، کثیفی و آشغال‌ها را از دل الیاف موکت بیرون می‌نماید. در صورتی‌که از این مرحله صرف حیث فرمائید؛ ممکن میباشد با ایفا فرآیند آجل تنها گرد و خاک جان دار روی موکت را جابه‌جا کرده و آن را به سمت عمق موکت سوق دهید. از دربین بردن بعضی از لکه‌ها مانند لکه ناشی از ریختن روغن خوراک نیز نیاز به ایفا مرحله لکه‌بری داراست. برای اینکه لکه بیشتر پخش نشود؛ به طبع بایستی پیش از آغاز فرایند شستن، لکه‌ها را با شیوه مطلوب منزه فرمایید.
در مرحله آجل بایستی ترکیبی از سرکه و آب تهیه و تنظیم نمایید. در یک بطری اختصاصی اسپری، سرکه سپید و آب سرد را به نسبت ۱ به ۳ ادغام فرمایید. بسته به مساحت موکت، پیمانه خویش را گران قدر یا این که خرد تعیین فرمایید.
از یک بخش معین استارت به اسپری کردن ادغام روی موکت فرمائید. تنها بایستی نظم حرکتی داشته باشید تا حوزه‌‌ای از پایین دستتان در نرود. خلال اینکه بایستی آنقدر از محلول را روی موکت اسپری نمایید تا الیاف آن تماما اشباع گردد. اذن دهید این ادغام ۵ دقیقه روی الیاف موکت بماند.
بعداز ۵ دقیقه از یک تکه پارچه منحصر گردگیری برای آبکشی موکت به کار گیری نمائید. یک سطل مملو‌از آب را نیز کنار دستتان بگذارید تا هر توشه پارچه آلوده و کثیف شد آن را در سطل آب بشویید تا مجددا منزه گردد. ولی عالی میباشد از پارچه آلوده و کثیف مجددا استعمال نکنید و هر توشه آلوده و کثیف شد آن را با یک دستمال پاک دیگر جایگزین فرمایید.
اذن دهید موکت در جوار هوای اطراف کم آب گردد. درها و پنجره‌ها را گشوده نمایید تا جریان هوا در اتاق ارتقا یابد. در صورتی‌که فصل‌تابستان میباشد و پنکه دارید میتوانید از باد‌ملایم آن برای بهبود گردش هوا به کار گیری فرمایید. تا وقتی که موکت به طور کامل کم آب نشده اذن ندهید کسی روی آن تردد نماید. در‌حالتی که مجبورید در حالی که موکت هنوز مرطوب میباشد از اتاق استعمال فرمائید؛ برای خودداری از لکه شدن دوباره آن، روی مسیر رفت و آمد خویش را با پلاستیک یا این که پوشش برزنتی بپوشانید.
یک طرز خوب دیگر برای شستن موکت
دقیقا مانند شیوه گذشته، این شیوه نیز با جارو کردن و از در میان بردن لکه‌های مشهود استارت می‌گردد. بعد از آن در یک ظرف یا این که سطل خرد، مخلوطی از جوش شیرین و نمک را به نسبت یک به یک تنظیم نمایید. از هر نمکی می توانید برای این فعالیت استعمال نمائید. بعد ادغام کم آب را در یک بطری اسپری که با آب سرد لبریز گردیده‌است بریزید.
روی موکت را با محلول جوش شیرین و نمک به طور کامل مرطوب فرمائید. ممکن میباشد بسته به اندازه پرز موکت‌ها ناچار گردید چندبار روی یک منطقه را از این مخلوط اسپری فرمایید.
بعد از پاشیدن این ادغام روی مجموع موکت، بطری اسپری را آکنده از آب بی آلایش نمایید و روی همگی بخش‌ها مجددا اسپری فرمائید. موکت می بایست خیلی مرطوب گردد. ولی حد رطوبت آن نباید به سطحی رسد که از موکت آب بچکد.
از یک برس منحصر به فرد شستشوی فرش به کار گیری نمایید و روی موکت را برس بکشید تا جوش شیرین به لایه عمیق موکت رسد. برس را هم راستا و با زاویه ۹۰ مرتبه روی الیاف جنبش دهید.
مرحله آتی منحصر به فرد آبکشی، کم آب کردن و جارو کردن میباشد. بعداز شستشو، از یک حوله یا این که پارچه منزه اما مرطوب برای آبکشی کم آب استعمال فرمایید. بگذارید یه خرده از محلول جوش شیرین در الیاف موکت بماند تا بتواند همت خویش را کامل شدن نماید.
بعد اذن دهید موکت به طور کامل در جوار هوا کم آب خواهد شد. پس از سپری شد ۲۴ ساعت نیز برای تمیز کردن ذرات جوش شیرین مانده در الیاف می توانید از جاروبرقی به کار گیری فرمایید. بعداز به کار گیری از این طریق، موکت‌ها هم درخشنده‌خیس میگردند و هم بوی نیکی می گیرند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.